Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis werkt niet - Installatie  (gelezen 1037 keer)

LongHorn

• Gast
Muis werkt niet - Installatie
« Gepost op: 2006/06/10, 14:26:02 »
Hallo,

Ik heb de laatste versie van Ubuntu als iso gedownloaded voor mijn type PC, en gebrand op CD.

Vandaag probeerde ik deze cd te gaan gebruiken voor instalatie, maar dat schoot niet op. De CD boot prima, en ik kan kiezen om Ubuntu op te starten. Dan krijg ik zo'n laad scherm, en ik krijg daarna de Ubuntu desktop.

Ik gebruik een optische muis van Trust, aangesloten op de juiste PS/2 poort. Altijd "zie" je het lampje in de muis branden, als teken dat deze stroom krijgt. Als ik Windows gebruik, geeft de muis geen problemen. Bij het opstarten van de Ubuntu CD lijkt de muis ook gewoon te werken (Lampje brand wel, maar je kan het niet proberen, de CD begint textbased), maar bij het laden met het laadscherm stopt hij ermee. Ik heb geprobeerd te zien waarbij, en volgensmij gebeurt het direct bij het configureren van de Hardware (Drivers enzo).

Daarna krijg ik dus de desktop te zien, maar de muis geeft geen teken van leven meer. Het lampje in de muis is uit, en kan dus niet reageren. De kabel loshalen en weer inpluggen zorgt ervoor dat het lampje in de muis weer gaat branden, maar zodra je met de muis beweegt, stopt hij er weer mee.

Moet ik een andere muis gaan gebruiken? Of doe ik wat fout? Aan de muis zelf ligt het niet, het lijkt alsof Ubuntu er niet mee overweg kan. Is er iets speciaals nodig deze muis te laten werken?

Alvast Bedankt,
Bas H. - LongHorn

LongHorn

• Gast
Muis werkt niet - Installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/11, 14:00:51 »
Opgelost, gewoon andere muis gebruikt.