Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox 2.0.0.9 update  (gelezen 1305 keer)

Rob44

  • Gast
firefox 2.0.0.9 update
« Gepost op: 2007/11/05, 20:25:51 »
Ik wil de nieuwste versie ophalen en dat lukt wel. Maar hoe update ik het programma?
mvg
Rob44

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 20:28:21 »
Kan in beginsel niet. En dat wil je ook niet: alleen wanneer je alle progjes installeert vanuit de pakketbronnen van Ubuntu zelf, ben je verzekerd van automatische *veiligheidsupdates* voor je complete systeem inclusief progjes.

Rob44

  • Gast
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 21:39:39 »
Citaat van: pjotr123
Kan in beginsel niet. En dat wil je ook niet: alleen wanneer je alle progjes installeert vanuit de pakketbronnen van Ubuntu zelf, ben je verzekerd van automatische *veiligheidsupdates* voor je complete systeem inclusief progjes.
Ik wist niet dat het op die manier gaat.
Bedankt
mvg
Rob44

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 21:44:45 »

BroodjeUbuntu

  • Gast
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/05, 21:46:16 »
Citaat van: pjotr123
Kan in beginsel niet. En dat wil je ook niet: alleen wanneer je alle progjes installeert vanuit de pakketbronnen van Ubuntu zelf, ben je verzekerd van automatische *veiligheidsupdates* voor je complete systeem inclusief progjes.
Is het dan ook zo als ik naar http://www.getdeb.net/ ga en ik download daar bijv gimp dat ik dan geen veiligheids updates meer krijg??

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/05, 21:50:46 »
Citaat van: Ninosquak
Citaat van: pjotr123
Kan in beginsel niet. En dat wil je ook niet: alleen wanneer je alle progjes installeert vanuit de pakketbronnen van Ubuntu zelf, ben je verzekerd van automatische *veiligheidsupdates* voor je complete systeem inclusief progjes.
Is het dan ook zo als ik naar http://www.getdeb.net/ ga en ik download daar bijv gimp dat ik dan geen veiligheids updates meer krijg??
Inderdaad geen veiligheidsupdates voor Gimp dan, nee.

Wat doe ik zelf: ik stap gewoon elk half jaar over op de nieuwste Ubuntu, dan heb ik meteen automatisch de nieuwste versies van alle progjes. Zo hoef ik me nooit druk te maken of een individueel progje wel veilig is: dat houdt Ubuntu wel voor me bij....

Die gecombineerde veiligheidsupdates vind ik een van de allerbelangrijkste voordelen van Ubuntu. Ubuntu = luxe!   :-)

zambo

  • Gast
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/08, 19:15:30 »
Waarschijnlijk ga ik hier een domme vraag stellen maar .... zal het toch maar doen ... ok ik heb gelezen dat versie 2.0.0.9. is uitgekomen.  wordt deze dan via de automatische updates aangeboden?  Tot nu toe nog niets ontvangen ... of dien ik nog wat geduld te hebben? ...

Hierbij aansluitend, als ik firefox 3 vanuit de pakketten zou installeren word mijn 2.0.0.8. dan overschreven?  Ik veronderstel van wel .. de RC1 is blijkbaar uitgekomen ... of heb ik dat mis? ...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/08, 19:51:49 »
Geen domme vraag, maar: hou het gewoon bij wat er in de pakketbronnen zit. Een iets oudere versie van Firefox dus.

Die wordt gegarandeerd veilig gehouden via de centrale updatefunctie. Die garantie heb je niet bij wat je "los" installeert via debjes en zo, buiten de pakketbronnen om.

zambo

  • Gast
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/08, 21:32:57 »
Nee hoor, ben ook niet van plan een "losse" firefox te installeren via een debje ... maar het was gewoon een vraag ... voel me veilig binnen de ubuntu omgeving ... en dat is het belangrijkste voor mij ... als men via het ubuntu systeem een update is dan zal het wel tijd genoeg zijn hé ...

Alvast merci voor het antwoord ...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/08, 22:33:45 »
Verstandige keuze. Als je de nieuwste versies wil van alle progjes, dan kun je over een half jaar gewoon Ubuntu 8.04 installeren. Dan heb je ze!  :-)

Offline jespdj

  • Lid
firefox 2.0.0.9 update
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/08, 22:58:20 »
De Firefox 2.0.0.9 update zal vast wel binnen enige tijd als automatische update aangeboden worden. Er is overigens niet zoveel veranderd t.o.v. 2.0.0.8, en ik heb gelezen dat twee van de vijf problemen die opgelost zijn in FF 2.0.0.9 problemen waren die alleen in de Windows versie zaten.

Hier een overzichtje:
http://tweakers.net/meuktracker/16477/mozilla-firefox-2009.html

De update is dus nauwelijks de moeite waard...
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04