Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird geeft speciale karacters raar weer  (gelezen 1342 keer)

Offline ejfrolich

• Lid
Thunderbird geeft speciale karacters raar weer
« Gepost op: 2007/11/05, 15:30:09 »
Iemand enig idee waarom speciale karacters (bv ÖëŚ enz) er alleen in Thuinderbird raar uitzien? Dat is de nieuwe uitdaging. Zowel in ontvangen mail als het adresboek weet hij er geen raad mee...?

Ik heb nog geen andere aplicatie of instelscherm gezien wat er zo raar mee omgaat. Al die speciale caracters zet hij als onleesbaar neer.

Verder is het ook wel een beetje raar wat er gebeurt, in ontvangen mail gaat het mis.
In mail die ik zelf opmaak gaat het goed.
In mijn adressenbestand gaat het fout.

Ook hier kan ik de betreffende instelling niet vinden...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/07, 07:39:36 »
Wat ik helemaal appart vind is dat als ik een mail beantwoord de speciale tekens van de afzender er raar uitzien maar dat wat ik als antwoord tik wel speciale karakters goed weergeeft
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 08:08:30 »
Citaat
Wat ik helemaal appart vind is dat als ik een mail beantwoord de speciale tekens van de afzender er raar uitzien maar dat wat ik als antwoord tik wel speciale karakters goed weergeeft
dat heeft met je locale te maken , Ubuntu maakt gebruik van utf8 (unicode) ; typ maar eens 'locale' in, dan zie je het; degene van wie je de mails ontvangt maakt hier geen gebruik van .

lees http://en.wikipedia.org/wiki/Unicode_and_E-mail
Citaat
Mozilla Thunderbird

View > Character Encoding > Unicode
Tools > Options… > Fonts > Outgoing Mail / Incoming Mail (change to Unicode)
Dit houd in dat je de instelling van je binnenkomende mail kan veranderen (naar bijvoorbeeld unicode)

« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 08:28:59 »
Citaat van: deFrysk
Citaat
dat heeft met je locale te maken , Ubuntu maakt gebruik van utf8 (unicode) ; typ maar eens 'locale' in, dan zie je het; degene van wie je de mails ontvangt maakt hier geen gebruik van .

lees http://en.wikipedia.org/wiki/Unicode_and_E-mail
Citaat
Mozilla Thunderbird

View > Character Encoding > Unicode
Tools > Options… > Fonts > Outgoing Mail / Incoming Mail (change to Unicode)
Dit houd in dat je de instelling van je binnenkomende mail kan veranderen (naar bijvoorbeeld unicode)
type in een terminal:
localemocht je je afvragen waar je dat in moet typen.