Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epson Perfection 4490 drivers installeren  (gelezen 721 keer)

Offline roeland

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Epson Perfection 4490 drivers installeren
« Gepost op: 2007/11/04, 13:39:00 »
Hallo mensen,

Ik probeer mijn Epson scanner 4490 te installeren.  In de Howto lijst komt deze scanner niet voor.  Via de Epson site zijn wel Linux drivers voor deze scanner te downloaden.

Dat zijn rpm bestanden.  Ik heb de bestanden gedownload in home/naam/DOWNLOADS

Als ik in de terminal het commando

sudo alien --to-deb --scripts iscan1.rpm

geef (ik heb via synaptic alien geinstalleerd) wordt het bestand iscan1 niet gevonden.  

Wat doe ik fout of laat ik weg (de locatie aanduiding van het bestand?).

Als ik Xsane opstart vindt die wel mijn TV kaart  - er verscijnen vier schermen met instellingen e.d.(die ik overigens ook nog niet an de praat heb gekregen) maar geen scanner.

Groet,

Roeland
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt is Xubuntu aan te bevelen!

Offline roeland

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/04, 13:51:14 »
Te snel gevraagd, ik heb de bestanden naar mijn home map verplaatst en inmiddels omgezet naar deb bestanden.
Vervolgens door dubbelklikken geinstalleerd.  Maar hoe nu verder, waar vind ik de scanner en kan ik die verder instellen?

Groet,

Roeland
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt is Xubuntu aan te bevelen!

Offline roeland

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 17:16:19 »
Inmiddels opgelost o.a. door antwoorden van Pjotr; bedankt!