Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mp3's op windows partitie  (gelezen 1456 keer)

Daylighthater

• Gast
mp3's op windows partitie
« Gepost op: 2006/06/09, 14:35:50 »
Nog een probleempje op mijn ubuntu machine.

Ik heb een aantal windowspartities waarop al mijn mp3's staan. Ik kan dit niet veranderen want ik heb niet genoeg plaats op mijn linux partitie! en ik mag windows niet verwijderen omdat dit een gedeelde computer is...

Nu ik kan mijn mp3's wel zien, en dit is de lijn uit mijn fstab die ervoor zorgt dat deze partitie geladen wordt! Maar afspelen lukt niet! als ik het liedje kopieer naar mijn linux partitie kan ik het wel afspelen... dus ik vermoed dat het iets te doen heeft met rechten of gid's...

/dev/hdb5       /media/hdb5     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=0222,gid=46 0       1thanks op voorhand

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/10, 10:20:08 »
Komt door de NTFS. Je moet dingen die je EN in windows EN in linux wil gebruiken op fat32 partities plaatsen, dus ook documenten en foto's en zo. Linux kan niet zoveel met NTFS.

edit:
Zo ziet mijn 2e harde schijf eruit. De jouwe zou dat ook (ongeveer) moeten hebben, afhankelijk van hoe je hem indeelt en noemt. vfat=fat32

/dev/hdb1       /media/data  vfat rw,user,auto,umask=0000
/dev/hdb2       /media/afbeeldingen  vfat rw,user,auto,umask=0000
/dev/hdb3       /media/muziek  vfat rw,user,auto,umask=0000

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/10, 10:31:21 »
Daylighthater, ik ga er even van uit dat het gewoon zou moeten lukken, maar als het goed is is je fstab regel niet helemaal juist. Probeer het eens met een dergelijke regel:/dev/hda1               /mnt/WinXP              ntfs    ro,defaults     0 0@mcgyver, dat fat32 verhaal geldt alleen voor lezen EN schrijven. Je kan tegenwoordig ook met linux op NTFS schrijven (experimenteel), maar het is zeer af te raden. Lezen vanaf NTFS gaat gewoon en daarom zouden de MP3's eigenlijk moeten werken.