Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Azureus en portforwarding  (gelezen 920 keer)

Offline jftaal2

• Lid
Azureus en portforwarding
« Gepost op: 2007/11/03, 18:46:49 »
Hallo ik heb Azureus geinstalleerd.

Nu is het zo dat ik een port open moet zetten voor azureus om de maximale download snelheid te krijgen.
In mijn router/modem heb ik deze port al open gezet. Maar nog steeds kan Azureus geen verbinding maken.

Moet ik een port open zetten in Ubuntu? Zo ja waar doe ik dat dan?

Ktorrent heb ik ook al gebrobeerd zelfde probleem.

Gr Jeroen

Offline ivo

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 21:25:57 »
Je "moet" in je router een virtual server definieren, althans zo heet dat bij mij. Daarmee stel je in dat applicaties die van buitenaf naar jouw bak proberen te connecten dat ook mogen en dat ze de juiste richting in worden gestuurd op je interne netwerk.

Stel: het IP-adres van de bak waar jij die Azureus client op draait is 192.168.100.200 dan moet je in die router dat IP-adres inkloppen en voor Azureus (uit mijn hoofd) poort 6881 openzetten. Daarmee geef je aan dat je jouw systeem opensteld voor andere Azureus (torrent) gebruikers. Let wel op welke upload directory je aan Azureus geeft....... maar dat moge duidelijk zijn.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline koen_92

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/03, 21:29:58 »
Test hier eens of je poort open staat:

http://www.utorrent.com/testport.php?port=6881

6881 veranderen, in je eigen poortnummer.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/03, 21:59:29 »
Citaat van: koen_92
Test hier eens of je poort open staat:

http://www.utorrent.com/testport.php?port=6881

6881 veranderen, in je eigen poortnummer.
Je moet dan wel ook even die Azureus client (of Ktorrent) gestart hebben anders staat er geen proces te luisteren op poort 6881 en dan faalt de test op de link die jij meldde. Te zien met "netstat -an --inet"

inaninck@renault:~$ netstat -an --inet
Active Internet connections (servers and established)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address           Foreign Address         State      
tcp        0      0 0.0.0.0:6881            0.0.0.0:*               LISTEN
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline jftaal2

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/04, 23:26:08 »
Het bleek toch in mijn modem te zitten. Ik moest het nog doorvoeren in de ingebouwde firewall.

bedankt voor de reacties