Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Versleutelde powerpoint openen  (gelezen 2104 keer)

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
  • Steunpunt: Nee
Versleutelde powerpoint openen
« Gepost op: 2007/11/02, 23:59:52 »
Hoi iedereen,

Toen ik daarnet een powerpoint presentatie wilde openen kreeg ik deze foutmelding: "Het laden van wachtwoordgecodeerde PowerPoint-documenten wordt niet ondersteund.". Ik veronderstel dat een windows gebruiker er een wachtwoord heeft opgezet? Is er een manier om de PP alsnog te zien? Ik gebruik OpenOffice.Org 2.3.0.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Prosper

• Forumteam
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 07:04:49 »
Gewoon een idee (heb nog OO 2.2 onder Feisty).  Heb je een dual-boot met Windows en daarop Powerpoint ?  Probeer dan eerst om daarin het bestand te openen.  Lukt dit, dan geeft je dat de aanwijzing dat er géén wachtwoord op staat, maar dat het om een compatibiliteitsprobleem gaat en moet je dit aankaarten bij OpenOffice zodat ze het kunnen verhelpen.
Een gelijkaardig geval had ik in mijn begindagen met een pdf-bestand van Adobe dat ik niet kon lezen met de gewone Documentviewer van Edgy (hij vroeg toen ook om een wachtwoord), maar wel met Adobe zelf. Ik ben akkoord dat het hier dus niet om dezelfde programma's gaat, maar ik zag wel deze gelijkenis.

Vraag in elk geval aan de persoon van wie je het bestand hebt, of er wel degelijk een wachtwoord opstaat.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Scormen

• Lid
    • LinuxOntdekt.Be
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/03, 10:22:34 »
Prosper,

We hebben hier geen MS Office meer. Wel een vista pc waarop eveneens OO.O 2.2 draait, hetzelfde resultaat.
Ik ga het eens mee naar men vriendin nemen, die heeft nog een kist staan met daarop een versie van MS Office, ik ben benieuwd of we het ginder zullen open krijgen.

Ik ben ook niet zeker of er een wachtwoord op staat. Het bestand was via mail aangekomen voor men vader.

Eerder vergeten te melden: het gaat wel degelijk over een *.pps, niet over dat nieuwe formaat van office 2007.

Toch bedankt!
Niemand anders die ook al tegen deze foutmelding is aangelopen?

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/03, 14:19:10 »
Ja, dit probleem had ik ook, overgens nog.
Ik heb de kennes (een windows gebruiker) van wie ik het bestand ontvangen heb gebeld, en gevraagd, of die het bestand kon openen, en gezegd, mijn proggramma zecht dat, het met een wachtword gecodeerd is.
Hij zij dat hij het con openen zonder wachtword.

Dus het licht aan het ms bestandsformaat, dat openoffiche het niet aan kan, dus hier moeten ze inderdaad wat mee doen.

Maar hoe meld ik deze bug?
Waar moet ik op louchpad wezen?
Bij welk taim moet ik me aanmaelden?
en hoe kan ik deze bug verwoorden?

Ik denk dat we de powerpoint viewer maar moeten downen van de ms site en die onder wijn moeten installen voorlopig, tot dat deze bug opgelost is.
Maar hoe doe je dat?

Of een google docks account aanmaken, niet idiaal van wegen het spionnen gedoe, maar is een redelijke tijdelijke oplossing, als het een niet te gevoelige presentatie is, zo als vacantie fotos of uitleg van de werking van een apperaat op zo, Gogle doc's geeft niet de audio en de animaties weer, helaas. Gelukkig heb ik wel een beetje een indruk van de presentatie, maar zal deze en de andere twee en die, die nog opstuurd graag goed willen bekijken

reekje
Wie gunt mij een grotere dropbox? Maak dan je account aan via deze link. Het is gratis
https://www.dropbox.com/referrals/NTcwNjgzMDM5
My new project The way back home https://www.facebook.com/terugnaarhuis