Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: website lettertypen voor Linux en Windows  (gelezen 2532 keer)

Bassos

• Gast
website lettertypen voor Linux en Windows
« Gepost op: 2007/11/02, 20:05:56 »
Hoi,

Welke lettertypen die standaard in linux staan zijn hetzelfde als in windows?

En dan heb ik het niet over het installeren van de MSCorefonts. Ik zoek een duidelijk leesbaar lettertype zonder al te veel franjes die in linux en in windows hetzelfde wordt weergegeven. En beide al aanwezig zijn in een standaard installatie van deze twee.

deadheron

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/02, 20:36:52 »
Voor zover ik weet zijn die er niet...
Als je dit wilt gebruiken om websites mee te maken, kun je "Sans Serif" en "Serif" gebruiken, of meerdere lettertypes instellen (in CSS).

Offline ejfrolich

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/02, 21:20:45 »
Je kunt, ik weet ff niet waar, extra lettertypen laden. Daar zitten de meeste windows lettertypen gewoon in. Volgens mij via pakketbeheer!
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

hosti

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/02, 23:17:56 »
als je over getypte documenten (bv. een eindwerk, brief, cv, ...) praat is er 1 expliciet antwoord op je vraag: latex ;) sterker nog: het wordt overal hetzelfde weergegeven en het is beter dan alle mogelijke lettertypen tesamen ;)

« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/04, 11:13:25 »
Citaat van: ejfrolich
Je kunt, ik weet ff niet waar, extra lettertypen laden. Daar zitten de meeste windows lettertypen gewoon in. Volgens mij via pakketbeheer!
Dat zijn dan dus die MsCorefonts..... :)

Bassos

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/04, 17:42:21 »
Allemaal bedankt voor jullie moeite,

Het is overigens niet voor drukwerk, maar voor een website. Ik heb het nu bij Arial gehouden. Bij dit lettertype komt de weergave in linux en windows redelijk overeen.

Offline Rico_Q

• Lid
Re: website lettertypen voor Linux en Windows
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/17, 09:48:51 »
Er is een nog veel gemakkelijker manier: "sudo apt-get install msttcorefonts" in de terminal en het wordt allemaal gedownloaded en geinstalleerd.
Susses, Rico

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/17, 10:40:48 »
In Kubuntu kan je gewoon alle letterfonts installeren die er zijn, maak een copy van je Windows fonts directory en je hebt alle fonts tot je beschikking.

Via systeeminstellingen - Uiterlijk kan je alle fonts inladen.

Of deze optie ook in Ubuntu bestaat weet ik niet.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/17, 10:59:12 »
aarch.. oude draad (verwijderd)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/17, 11:06:08 door AptlyNamed »

« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/17, 11:04:16 »
Er is een nog veel gemakkelijker manier: "sudo apt-get install msttcorefonts" in de terminal en het wordt allemaal gedownloaded en geinstalleerd.
Susses, Rico

Antwoorden op een vraag van een jaar geleden, die dan nog wel is opgelost. En hij zegt duidelijk dat hij niet de msttcorefonts wil gebruiken.

Dus snap ik uw post helemaal niet.