Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: amsn  (gelezen 564 keer)

Offline dejoom

• Lid
  • Steunpunt: Nee
amsn
« Gepost op: 2007/11/02, 17:20:40 »
Hoi

Ik gebruik gutsy sinds een paar weken maar ik heb een probleemke

als ik mijn amsn opstart en ik heb een nieuwe mail ontvangenen ik wil het openen dan geeft hij een foutmelding dat hij firefox niet kan opstarten vroeger in feisty deed hij dit wel

daarnet las ik dat apple een trojaans paard heeft...

nu is mijn vraag is linux dan wel zo veilig want mac os is ergens wel een neefje van linux...

maarja je hebt nog altijd een voordeel als er ooit voor ubuntu trojanen en virussen zouden bestaan dan surf je gewoon via een live cd niet?

deadheron

• Gast
amsn
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/02, 20:41:35 »
Mac OS X is nergens een neefje van linux... Mac OS X is gebaseerd op NeXTSTEP wat weer gebaseerd is op BSD, wat weer met UNIX werkt. Linux is iets compleet anders (maar werkt ook met UNIX inderdaad) :) Linux is redelijk veilig. Mocht er een virus voor linux uitkomen (wat niet gebeurt omdat de groep gebruikers zeer klein is) dan is dat zo gefixt omdat linux open source is.

wiem

• Gast
amsn
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/02, 22:25:56 »
nu ik heb ook gehad met die laatste versie van amsn dat firefox niet opende, maar in de instelling staat dat hij mozilla moet opendoen als webbrouwser. Verander dat en zet firefox in de plaats, dan werkt het wel. bij mij toch alleszins.

hersenspinsel

• Gast
amsn
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/06, 04:42:02 »
Citaat van: wiem
nu ik heb ook gehad met die laatste versie van amsn dat firefox niet opende, maar in de instelling staat dat hij mozilla moet opendoen als webbrouwser. Verander dat en zet firefox in de plaats, dan werkt het wel. bij mij toch alleszins.
Hey ik ben vrij nieuw hier, om niet te zeggen kakelvers.
En zoek mij al een hele tijd te pletter.
Maar in deze quote staat het antwoord op mijn vraag.  Het Ubuntu-leven kan soms toch zo simpel zijn.

Met dank aan Wiem;)