Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD's afspelen met andere standaardspeler  (gelezen 838 keer)

Offline emargen

• Lid
DVD's afspelen met andere standaardspeler
« Gepost op: 2007/10/31, 00:10:33 »
Telkens als ik een DVD invoer wordt standaard het programma Totem geopend. Laat dat programma nou net geen plugin hebben om DVD's af te spelen!
Is er een methode om een ander programma standaard te maken zodat als ik een DVD invoer een goed werkend programma (zoals Smplayer) automatisch wordt opgestart??

P.s. het linken van VOB.bestanden aan andere spelers werkt bij mij niet!!

linuxnoobi

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 10:43:12 »
installatie van VLC via synaptic downloaden, en dan gewoon vlc openen > en open disc
Zo doe ik het toch ;)

vlc voor dvd & XMMS voor muziek

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/31, 11:03:04 »
In System - Preferences - removable drives and media kan je dat installen.

Offline emargen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 19:16:59 »
Hehehe!! Eindelijk....inderdaad simpel via System - Preferences - removable drives and media kan je dat installen!! Niet moeilijk als je dat weet te vinden!!.......Bij mij is dat dus simeplweg totem %m vervangen door smplayer %m! Als ik de DVD in de speler stop wordt deze keurig herkend en automatisch gestart!! Dat was alles!!

P.s. Voor mensen die moeilijkheden hebben met het afspelen van multimedia raad ik van harte het Medibuntu deel aan. Veel dingen die nodig zijn om multimedia af te spelen staan daar: https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Ennuh.....smplayer is een mediaplayer gebaseerd op mplayer....maar werkt net iets beter met DVD's vind ik!!