Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Touchpad te gevoelig.  (gelezen 11509 keer)

budster

• Gast
Touchpad te gevoelig.
« Reactie #25 Gepost op: 2006/06/11, 17:53:50 »
Op zich is het heel verstandig dat je voordat je een verandering aan een config file maakt eerst een backup van dat bestand maakt.

Een wat low-tech, maar hele effectieve manier om van de 'crap' af te komen is een herinstallatie.

Webshit

• Gast
Touchpad te gevoelig.
« Reactie #26 Gepost op: 2006/06/12, 12:51:03 »
nuja veek crap staat er (nog niet op) jamerlijk dat er geen db bestaat in linux dat bijhoud wat je hebt ge

Offline woteb

• Lid
Touchpad te gevoelig.
« Reactie #27 Gepost op: 2006/06/12, 22:37:21 »
Zoek even bij synaptic naar synaptics. Een van de zaken die dan worden gevonden is ksynaptics. Als je met Kubuntu werkt (zoals ik) kun je dan via het systeembeheer(system settings, of bij Kcontrol) het tutchpad optimaliseren, bijv. het tappen uitschakelen. Scheelt een heleboel. Of dit ook voor Gnome werkt zou je moeten uitproberen.
Je kunt ook een icoontje aan de taskbar toe laten voegen waardoor je een en ander vanaf die locatie aan kan passen / aan/uit zetten.

Even verder gezocht voor de Gnome omgeving ((Ed)Ubuntu) zou gsynaptics een tutchpad oplossing kunnen zijn.

apt-get install gsynaptics voor de Gnome omgeving
apt-get install ksynaptics voor de KDE omgeving
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline mcgyver

• Lid
Touchpad te gevoelig.
« Reactie #28 Gepost op: 2006/10/13, 21:38:46 »
In welke pakket zit synaptics? Ik heb het niet synaptic staan. Wil mijn touchpad uitschakelen.

Offline eendje

• Lid
Touchpad te gevoelig.
« Reactie #29 Gepost op: 2006/10/13, 22:36:22 »
Het is geen gsynaptics maar qsynaptics en zit in universe repro.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!