Nou hier ben ik weer, omdat ik soms las dat het aan de download kon liggen of dat mijn gebrande cd misschien niet goed was heb ik via de software stichting een gratis ubuntu cd besteld. Die heb ik aangekregen en vol goede moed ben ik de installatie daarmee gaan doen.
Maar jullie kunnen het al raden zeker, hij hangt weer op 15% snif.
Ik wil jullie iets vragen:
Ik gebruik de handleiding installeren ubuntu naast xp. Ik doe exact hetzelfde als wat er staat, alleen is mijn situatie iets anders.
Ik heb namelijk een harde schijf van 80 gigabyte. Die is opgesplitst in een c schijf en een d schijf. De c schijf staat windows op en al zijn toeters en bellen, de D schijf is leeg.
Ik wil dus ubuntu op de d schijf installeren, ik heb niet genoeg ruimte meer op mijn c schijf. Als ik de manual lees, gaan ze er vanuit dat de je de partitie waar windows op staat, verkleint. Maar dat is bij mij niet het geval dus die stap sla ik over en ik ga meteen in de D schijf de home, de swap en de root aanmaken. Gaat het daarom misschien mis, dat hij het bestandssysteem niet kan detecteren en daarom op 15% blijft hangen? Als ik namelijk na het vastlopen de computer uitzet en weer opstart in windows zie ik op de d schijf niks partities, gewoon ntfs d schijf zoals altijd? Moet ik misschien de d schijf eerst als iets anders formateren dan ntfs zodat ie de home swap en root wel aanmaakt?