Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid  (gelezen 14723 keer)

Offline FdeJ

• Lid
geen geluid
« Gepost op: 2007/10/28, 16:44:09 »
Ik ben nieuw met ubuntu, heb dual boot met windows geinstalleerd. Bij ubuntu krijg ik geen geluid. ook niet na downloaden codecs etc, heeft het met mijn geluidskaartkaart te maken? Onder windows wel gewoon geluid. kan iemand me helpen? zal waarschijnlijk wel iets simpels zijn maar toch.......

Offline joop905

• Lid
geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 16:47:24 »
Allereerst: bediening van je geluidskaart gaat een stuk makkelijker met alsamixergui
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: alsamixergui
aanvinken en druk op knop Toepassen

Start nu alsamixergui en controleer hoe de schuifjes staan. Let op: niet alle schuifjes tegelijk openzetten,

Offline FdeJ

• Lid
geen geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 16:55:29 »
heb alsamixergui geinstalleerd, kan helaas bijna geen een schuifje openzetten en helaas nog steed geen geluid...

Offline joop905

• Lid
geen geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 17:10:37 »
doe dit eens in je  termial :cat /proc/asound/cards
wat is de uit komst

en wat voor kaart of type hap je

https://help.ubuntu.com/community/DebuggingSoundProblems

Offline FdeJ

• Lid
geen geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/28, 17:26:26 »
uitkomst is bestand of map bestaat  niet. Welke kaart ik heb moet ik even uitzoeken.

Offline FdeJ

• Lid
geen geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/28, 17:39:13 »