Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid amsn Gusty  (gelezen 2452 keer)

Taygeto

• Gast
Geluid amsn Gusty
« Gepost op: 2007/10/25, 21:07:24 »
Sinds ik Gusty installeerde (clean install) krijg ik bij amsn geen geluidsmeldingen meer. Ik weet dat het probleem zit bij de geluidsserver, die staat namelijk standaard op "play" in amsn, maar ik heb dat blijkbaar niet geïnstalleerd staan. Nu is mijn vraag: kan ik dat commando veranderen door een andere geluidsserver (die wel standaard geïnstalleerd is) of installeer ik best gewoon sox (waar play deel van uit maakt)?

Taygeto

• Gast
Geluid amsn Gusty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 14:17:42 »
Kan er anders eens gewoon iemand zeggen wat er bij hem/haar als geluidsserver bij amsn staat ingesteld (zit bij de amsn voorkeuren)? Als dat play is en jullie geluid werkt, dan moet ik gewoon sox installeren, als dat iets anders is, dan zijn we ook weer een stap verder :-).

Offline psyghotic

• Lid
Geluid amsn Gusty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/30, 12:10:57 »
Je kunt dit eens proberen, dit heeft het voor mij opgelost :

I think that you don't have snack installed so use the Synaptic Package Manager (if you don't have it install with Adept Manager) to find and install the package libsnack2. Then go to amsn and Account---->Preferences---->Sound Server----> use the snack library

Taygeto

• Gast
Geluid amsn Gusty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 13:31:10 »
"En psygothic zei, 'laat er geluid zijn, zodat Taygeto kan horen wanneer zijn contacten iets zeggen'. En er was geluid. En psygothic zag dat het goed was. Het werd avond en het werd ochtend, dat was de tweede dag."
(Het werkt dus ;), bedankt psygothic!)

KSR

• Gast
Geluid amsn Gusty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/02, 14:47:22 »
He eindelijk weer geluid Thnx psyghotic

bassreal

• Gast
Geluid amsn Gusty
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/11, 11:01:49 »
bij mij geeft hij dan aan dat het niet gelukt is snack te laden...
hoe los ik dat op?

Offline JvH

• Lid
Geluid amsn Gusty
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/11, 12:15:49 »
Je kunt 'play' in dat commando van aMSN ook vervangen door 'aplay'. Dan werkt het (althans bij mij) ook met de 'standaard' geluidsserver. M.a.w. je hoeft dan dat libsnack2 niet te installeren en die snack library in te stellen.