Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Witte schermen bij Limewire, Mercury en alsamixergui  (gelezen 464 keer)

Offline glupper68

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Witte schermen bij Limewire, Mercury en alsamixergui
« Gepost op: 2007/10/23, 19:59:15 »
Deze programma's heb ik na de installatie van Gutsy geinstalleerd. Nadat ik ze open zie ik alleen de kader en naam van het programma, de rest is een wit scherm. Wat kan er mis zijn?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 20:09:25 »
Dat zal ik je eens vertellen ! ;)

Frostwire is opgebouwd met de Java-Swing library. Deze blijkt te botsen met Compiz of Beryl en je moet deze even uitschakelen als je Frostwire wil gebruiken.

Aangezien Mercury en Alsamixergui hetzelfde probleem geven durf ik voor hen hetzelfde te beweren.

Je schakelt Compiz zo uit:
Systeem => Voorkeur => GL-Desktop
Daar klik je op het eerste venster "Enable GL-desktop" uit.
Je ziet je scherm even flikkeren. Nu is Compiz uitgeschakeld.

Ik weet niet of je Frostwire en dergelijke moet herstarten voor deze goed werken, maar ik dacht van niet :)
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 22:25:17 »
klopt dus helemaal. Bedankt Bail.
Compiz is mooi en indrukwekkend soms. Ik heb hem toch maar gedeinstalleerd, is niet functioneel voor mij.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04