Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gebruik van Keepass  (gelezen 1285 keer)

josama

• Gast
gebruik van Keepass
« Gepost op: 2007/10/23, 18:47:57 »
Als Roboform fan voor Windows ben ik kortgeleden overgestapt op Ubuntu, om mijn passwords te beheren is mijn keuze gevallen op Keepass.

Mijn vraag is nu op welke manier je dit gebruikt, welke stappen worden er door de gebruiker genomen als je bv in wilt loggen op een website.
Doe het nu met copy and past maar dit lijkt mij omslachtiger dan nodig.

Suggesties?

Offline jhrich

• Lid
gebruik van Keepass
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/21, 12:39:48 »
josama,
Ik gebruik Keepass al lang onder Windows. Helaas niet kunnen ophalen in Ubuntu.  Het gebruik in Windows is dat je na het aanmaken van een database en je het programma hebt gestart, de database hebt ingeladen, in de inlogprompt met Ctrl-A (default, is te wijzigen) automatisch kunt inloggen. Ik zou het graag in Ubuntu (6.06) willen hebben maar dat is niet gelukt.
Met revelation gaat het niet naar wens.
Succes.

JimZ

• Gast
gebruik van Keepass
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/22, 00:16:14 »
Vanaf Feisty Fawn zit 'ie inmiddels wel standaard in de repo's.

Te vinden onder keepassx.

Gr,
Jim

Offline jhrich

• Lid
gebruik van Keepass
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/22, 10:44:51 »
JimZ bedankt. Ik heb keepassx gedownload als .deb file maar kan hem na installatie niet in het menu krijgen en/of opstarten. Als beginner met Ububtu nog wat te moeilijk. Ik wacht met upgraden tot ik wat wijzer ben geworden en dat zo goed mogelijk kan doen. De werking van revelation heb ik ook nog niet goed kunnen doorgronden, en dus geaag naar het uit Windows bekende Keepass terug.
Groet,
Jan.

Offline Bobbie

• Lid
gebruik van Keepass
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/22, 11:10:56 »
Ik heb keepassx gedownload als .deb file maar kan hem na installatie niet in het menu krijgen en/of opstartenKijk eens hier: http://computertip.googlepages.com/veelgesteldevrageninubuntu

gr

Offline jhrich

• Lid
gebruik van Keepass
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/22, 15:30:14 »
Bobbie,
Keepass is vanuit de .deb file geinstalleerd maar kan niet gestart worden omdat de owner root is, en ik de permissie niet kan wijzigen.
Hoe kan dat gewijzigd worden?
Groet, Jan.

Offline Bobbie

• Lid
gebruik van Keepass
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/22, 16:15:24 »
keepassx staat in gewoon in >Toepassingen>Installeren/verwijderen

Die deb download kan je verwijderen.

Ubuntu heeft 23000 pakketje met programma's in huis, dus downloaden van een site is meestal niet nodig.
Het voordeel is ook dat dan het programmaatje telkens mee geupdate wordt.

gr

net even op deze wijze geinstalleert en hij start gewoon op. onder >Toepassingen>Hulpmiddelen.

Kijk anders eens op site:  http://www.keepassx.org/