Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz --replace verwijdert titelbalken  (gelezen 2030 keer)

BartVL

  • Gast
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Gepost op: 2007/10/22, 15:46:28 »
Hallo,

Ben nogal een ubuntu beginner. Onlangs probeerde ik compizfusion te installeren. Na installatie verwijderd compiz de titelbalken. (na compiz --replace). Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Ook het aantal werkbladen vermindert van 4 naar 1.

Alvas bedankt.

Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/22, 16:46:09 »
ff de pc opnieuw opstarten? Bij mij ging dat compiz --replace gedoe ook fout, maar na een keertje opnieuw opstarten, werkte het gewoon normaal.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 00:40:19 »
Gebruik je Feisty of Gutsy?

Ik neem aan Feisty aangezien ik dit probleem bij Gutsy zoals verwacht niet meer heb. In dit geval kan je beter Feisty verwijderen, Gutsty installeren en het overnieuw proberen, of een upgrade wagen. Dat kan met:
- Alt+F2
- intikken "gksudo update-manager -d"

WIl je op feiisty blijven kan je "metacity --replace" proberen.

BartVL

  • Gast
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 09:07:23 »
Citaat van: crashit
ff de pc opnieuw opstarten? Bij mij ging dat compiz --replace gedoe ook fout, maar na een keertje opnieuw opstarten, werkte het gewoon normaal.
Dat werkte jammer genoeg niet, waarschijnlijk moet ik ergens specifieren dat compiz mee opstart, weet niet waar, en mss belangrijker, hoe ik de situatie terug omkeer.

Citaat van: vlerknozem
Gebruik je Feisty of Gutsy?
Ik heb een live CD van Feisty gebruikt maar ben geloof ik nu op Gutsy (7.10) geupgraded via de tool.

Metacity geprobeerd, maar zie geen veranderingen ten opzichten van de standaard visualisaties.

Heb trouwens die standaard effecten verwijderd alvorens compiz te installeren.

Heb echt geen flauw idee.

Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 08:49:35 »
Ik had er geen last van in Feisty, maar heb het nu wel in Gutsy.  Het is niet het enige probleem met Compiz in Gutsy bij mij.  In een andere topic had ik al gemeld dat mijn 3D-kubus gewoon een plat vlak blijkt te zijn.  Ik heb het nu al een paar dagen laten rusten en gebruik voorlopig gewoon metacity, maar ik begin compiz fusion wel te missen. ;-)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 08:56:52 »
Citaat van: Karel
In een andere topic had ik al gemeld dat mijn 3D-kubus gewoon een plat vlak blijkt te zijn.
In je compizconfig settings manager bij General_Optins > Desktop_Size > Horizontal_Virtual_Size in 4 veranderen. Uiteraard ook ervoor zorgen dat de optie Desktop_Cube aangevinkt staat

Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/24, 09:00:25 »
Citaat van: Kiwinote
Citaat van: Karel
In een andere topic had ik al gemeld dat mijn 3D-kubus gewoon een plat vlak blijkt te zijn.
In je compizconfig settings manager bij General_Optins > Desktop_Size > Horizontal_Virtual_Size in 4 veranderen. Uiteraard ook ervoor zorgen dat de optie Desktop_Cube aangevinkt staat
Ik zal deze middag thuis eens kijken of dat de oplossing is.  Bedankt voor de suggestie.

Offline mcgyver

  • Lid
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/24, 11:23:36 »
Bij launchpad gekeken. Dergelijk probleem was er ook al in Feisty. In Gutsy oplossen door:

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

Dan in de geopende file bij device toevoegen:


     Option "AllowGLXWithComposite" "true"
     Option "RenderAccel" "true"
     Option "NoLogo" "True"
     Option "AddARGBGLXVisuals" "True"

Die sectie moet er bij jou dan ONGEVEER zo uit zien:

Section "Device"
 Identifier "nVidia Corporation C51 [Geforce 6150 Go]"
 Boardname "nv"
 Busid "PCI:0:5:0"
 Driver "nvidia"
     Option "AllowGLXWithComposite" "true"
     Option "RenderAccel" "true"
     Option "NoLogo" "True"
     Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
 Screen 0

(de regel "option no logo" kan weggelaten worden, die "renderaccel ... weet ik niet)

Maak eerst een backup van je oude xorg.conf.
Als het verkeerd gaat kan je die terugzetten.

edit: Vergeet niet om control-alt-backspace te doen om een "kleine heropstart" te doen.

Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/24, 13:30:46 »
De titelbalken blijven na de aanpassing van de xorg.conf nog steeds afwezig.  De kubus heb ik wel weer aan de praat gekregen door een tip die hierboven vermeld stond.

Offline mcgyver

  • Lid
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/24, 14:13:41 »
Heb je daarna control-alt-backspace gedaan?

Offline Patch

  • Lid
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/24, 14:25:54 »
anders voor -tijdelijke- snelle oplossing.

compiz --replace && emerald --replace
Computing is not about computers any more. It is about living.

Offline tap

  • Lid
Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/25, 19:23:29 »
Hallo,

Ik ben ook een newbie en ik heb de bovenstaande problemen ook, en de aangedragen oplossingen ook geprobeerd.

Helaas! Het probleem blijft aanwezig, al is het probleem bij mij iets anders, sommige windows, hebben wel een border, bijvoorbeeld, opera en firefox, maar mijn terminal en mijn mail programma weer niet.

Sommige programma's verdwijnen onder de taakbalk boven aan, als ik de taakbalk verplaats dan kan ik sommige programma's weer verplaatsen. Daarna heb ik ze altijd goed in beeld.

Ik heb het vermoeden dat het aan een instelling van compiz fusion ligt, die ik redelijk heb uitgeprobeerd, alleen een nieuwe installatie biedt geen oplossing.

Iemand nog een suggestie, na aanleiding van mijn beschrijving?

Ik ben nu een week bezig met Ubuntu en ik ben uitermate tevreden, dit even "for the record"!

Compiz --replace verwijdert titelbalken
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/31, 11:46:31 »
Citaat van: tap
Sommige programma's verdwijnen onder de taakbalk boven aan, als ik de taakbalk verplaats dan kan ik sommige programma's weer verplaatsen. Daarna heb ik ze altijd goed in beeld.

Ik heb het vermoeden dat het aan een instelling van compiz fusion ligt, die ik redelijk heb uitgeprobeerd, alleen een nieuwe installatie biedt geen oplossing.
Dat heb ik ook: bij het starten van compiz-fusion verdwijnen een aantal taakbalken onder het opstartpaneel van Ubuntu.  Als ik met Alt-linkermuisknop de vensters versleep is er geen probleem meer.  Ik denk dat dit inderdaad nog een foutje is in Compiz.