Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome-panel heeft de geest gegeven  (gelezen 1622 keer)

Gast

  • Gast
gnome-panel heeft de geest gegeven
« Gepost op: 2006/06/02, 19:54:57 »
Toen ik vandaag een paar uurtjes geleden en terraform(aan het renderen) en gnome-applet-chooser(of zoiets) en synaptic en nautilus en firefox tegelijk had draaien liep gnome-applet-chooser vast(niet zo verwonderlijk met een PIII 500 mHz). Toen ik zie met geforceerd afsluiten eindelijk uit had gekregen verdwenen alle panelen. Toe begonnen ze te herstarten, maar (!!!) alleen de prullebak kwam terug, en dat was het enige waar op te klikken viel en ook echt werkte. Toen herstarte ik, zonder resultaat, waarnaar ik alles met panel en applet erin herinstalleerde, wat ook geen effect had. Toen ik daarna herstarte, starte ik op met een foutmelding die mij vertelde dat gnome-panel al opstarte. Zinsdien is gnome-panel niet meer aan mij verschenen, en behelp ik mij met de terminal(rechtermuisknop op het bureaublad) en Alt+Tab. Weet iemand de oplossing hiervoor?
Even daarvoor(afgelopen woensdag(toen had ik nog dapper alpha) kreeg ik de tot nu toe grootste update binnen(vanaf dan tot nu). Maar toen ik de X server herstarte kreeg ik een foutmelding dat twee onderdelen van de nVidia drivers(die ook in de updates zaten) niet dezelfde versie hadden(8762 en 8756 dacht ik). Toen ben ik inde veilige modus opgestart en nadat ik wat had geprust(weet niet meer precies wat) en weer probeerde uit de veilige modus op te starten deed alles het weer. Misschien heeft dat er mee te maken. Voordat ubuntu-nl weer terug online kwam heb ik het ook gevraagd op Ubuntu Forums, maar daar heb ik nisk anders(van dezelfde persoon) gehoord dat het evt. aan de nVidia drivers kan liggen, en hij gaf me een link hoe XGL en iets 3d's te installeren wat mijn processor niet overleeft. Nou is mijn Engels niet al te best(3 jaar les, waarvan  1 echt goed), dus kan het ook daaraan gelegen hebben, maar ik ben niet zo geduldig en veel duidelijker in Nederlands dus vraag ik het hiet ook.
Veel plezier met deze ^ brok tekst.

Ytrecq

Gast

  • Gast
gnome-panel heeft de geest gegeven
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/03, 10:35:28 »
Nog even wat extra informatie;
-bij tenminsten een andere(normale) account doen de panelen het wel;
-als ik gnome-panel herinstalleer krijg ik een melding met /etc/gconf/gconf.xml.default en dat het getraceerd word naar een schrijfbare bron 0 of zoiets;
-als ik me bij deze account aanmeld komt er eerst ook de werkbladwisselaar naast de prullebak, maar die gaat als bijna alles geladen is weer weg. Het enige wat werkt is de prullebak knopt, wel is er nu de knop verschenen het werkblad zichtbaar te maken en het dingetje ernaast om de balk een beetje te verstellen(al die streepjes onderelkaar).

Misschien kunnen jullie hier meer mee.

Gast

  • Gast
gnome-panel heeft de geest gegeven
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/03, 11:44:01 »
Nog wat extra info:
-De precieze foutmelding over gconf die er komt als je gnome-panel-data herinstalleerd
Resolved address "xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults" to a writable confi
guration source at position 0
Deze 'foutmelding' komt er elke keer als je iets doet met gnome-panel-data in combinatie met apt-get.
-Er komt soms ook een foutmelding van scrollkeeper, ik weet niet precies meer waar.
Hij ging er over dat hij /var/lib/scrollkeeper/(null)/scrollkeepr_cl.xml niet kon vinden.
-Ik heb gnome-panel(-*) en gnome-applets(*-) verwijderd met alle dependecies(o.a. ubuntu-desktop) en opnieuw ge

Gast

  • Gast
gnome-panel heeft de geest gegeven
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/03, 11:46:23 »

Gast

  • Gast
gnome-panel heeft de geest gegeven
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/03, 12:40:23 »
Ik denk dat het aan een instelling in ~/.gconf ligt, want toen de boel vastliep was ik bezig een applet toe te voegen en zat ik in de tijd tussen het drukken op de knop en het verschijnen van de applet op de menubalk.
Oja nog iets, de werkbladkiezer verdwijnt nadat het meldingsding van de zeroconf discovery applet erovereen geweest is. Je ziet alle applets niet, maar wel de meldingsdingen/wolkjes.
En op dit moment zijn de panel na een herstart helemaal verdwenen met de mededeling dat ze al opgestart werden.

Gast

  • Gast
gnome-panel heeft de geest gegeven
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/03, 14:22:00 »
Het is opgelost! Eindelijk, zucht.
Ik heb de bestanden uit de map /etc/gconf/gconf.xml.defaults/apps/panel/default_setup over de bestanden in de map ~/.gconf/apps/panel/ gekopieerd en heb toe herstart. Nu werkt het weer!