Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SAMBA in 7.10 : niet te installeren NFS of SMB ??  (gelezen 993 keer)

philvdk

• Gast
SAMBA in 7.10 : niet te installeren NFS of SMB ??
« Gepost op: 2007/10/18, 18:55:46 »
Ik probeer mappen te delen op het netwerk. Ik krijg de melding 'sharing services not installed' en er worden twee support pakkages aangevinkt, als ik 'install services' klik, verdwijnt die box even maar komt gewoon terug en er gebeurt verder niets.

in de synaptic manager kan ik eveneens samba common installeren, staat er niet tussen, weet geen raad en kan dus het netwerk niet op voor gedeelde drives.

Offline atomos

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 18:59:28 »
Citaat van: philvdk
Ik probeer mappen te delen op het netwerk. Ik krijg de melding 'sharing services not installed' en er worden twee support pakkages aangevinkt, als ik 'install services' klik, verdwijnt die box even maar komt gewoon terug en er gebeurt verder niets.

in de synaptic manager kan ik eveneens samba common installeren, staat er niet tussen, weet geen raad en kan dus het netwerk niet op voor gedeelde drives.
ik heb het via "softwarebronnen"  gedaan.

bij KDE, systeem>Softwarebronnen.

Gr. Ed.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

philvdk

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/18, 19:54:02 »
dat probeer ik dus ook, alleen zijn er conflict meldingen ? (zie hoger in vorige post) in pakketmanager wordt er gemeld dat dit niet installeerbaar is ???

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/18, 20:25:18 »
Het kan zijn, dat de pakketten gezocht worden op de CD.
Edit de file /etc/apt/sources.list en verwijder de regel waar de CD in staat.
Dit hielp bij mij 4 weken geleden (alpha versie), mogelijk help het bij jou ook .....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

philvdk

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/18, 20:52:38 »
dank je, heb dit alvast gedaan, maar het werkte ondertussen al. De cdrom is # uitgevinkt