Ubuntu
Ondersteuning
Gemeenschap
Nieuws
Partners
Ubuntu Nederlands
Documentatie
Forum
Mailinglijst
Engelstalig
Nieuws:
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Ubuntu Nederlands
»
Ondersteuning
»
Software en configuratie
»
In Synaptic kiezen voor 'verwijderen' of 'volledige verwijdering'?
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: In Synaptic kiezen voor 'verwijderen' of 'volledige verwijdering'? (gelezen 1611 keer)
Jenske
Lid
«
Gepost op:
2006/05/30, 20:40:48 »
Af en toe (lees: zowat dagelijks) controleer ik met Synaptic of er geen nieuwe of verouderde onderdelen aan m'n Ubuntu zitten.
E
Meld dit bericht aan de moderator
... Kubuntu 24.04 ...
Dennis Kaarsemaker
Lid
«
Reactie #1 Gepost op:
2006/05/30, 20:48:59 »
Volledig verwijderen verwijdert ook alle configuratie. Orphaned dingen waarvan je denkt "wat moet ik er mee" kun je meestal wel weggooien
Blog:
kaarsemaker.net/blog
`GooZ
Gast
«
Reactie #2 Gepost op:
2006/05/30, 21:04:08 »
Waarom je dat niet altijd zou doen: zodat je toch nog config files hebt, voro moest je het nog eens willen herinstalleren. Veel nemen deze configs niet in, maar toch handig als je je settings terug wil hebben bij herinstalleren.
Saamelainen
Gast
«
Reactie #3 Gepost op:
2006/06/01, 16:22:17 »
Achtergebleven configuratiebestanden in de home directory (verborgen bestanden) kunnen ook problemen veroorzaken.
Het spelletje Gweled in Dapper gaf alleen maar een leeg venster zonder diamanten. Het was een bug die gemeld was. Vele keren vergeefs geprobeerd opnieuw te installeren en pas nadat ik .gweled bij verborgen bestanden had verwijderd werkte het na installatie. 't Zou stom toeval kunnen zijn geweest.
Mplayer had zomaar ineens afschuwelijke kleuren bij het afspelen van video. Toen ik het configbestand liet staan en opnieuw installeerde bleef het beeld lelijk. Het configuratiebestand .mplayer verwijderd plus Mplayer zelf en na het opnieuw installeren was alles weer goed.
Je kunt met het bewaren van configbestanden dus ook problemen meenemen bij een nieuwe installatie later.
Pagina's: [
1
]
Ubuntu Nederlands
»
Ondersteuning
»
Software en configuratie
»