Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Realplayer installeerd maar start niet op (Ubuntu 7.04 Feisty,Fawn)  (gelezen 608 keer)

Geertlpa

• Gast
Dag allemaal.

Na een week lezen en proberen waag ik mijn kans om te zien of die legendarisch hulp ook werkt. Sorry voor de wat lange minder belangrijke inleiding.

In woon en werk in Taiwan dus er is een beetje van een tijdverschil. Heb 5 jaar terug mij eens gewaagd aan Linux maar kreeg het nooit helemaal juist en er waren teveel programs die enkel op enkel op windows werkten dus had ik VMware geinstalleerd. Na anderhalf jaar ben ik dan maar teruggegaan naar Windows.

Ben LInux wel blijven volgen en hoor steeds meer van Ubuntu. Heb ook een paar keer geprobeerd het te installeren op mijn Laptop en desktop maar zelfs Ubuntu vond mijn standaard internet verbinding niet en nu nog steeds niet op mijn laptop (Asus F3J), hoewel al de rest werkt zoals het moet. Maar nu naar mijn vraag.

Vorige week kocht ik een oude komputer, geen merk zelf samengsetoken door mijn vriend.Het was een Windows machine maar vol met virussen. Ik zag net die dag een CDtje met Ubuntu 7.04 in de winkel en kocht het. De installatie begon maar was zeer traag en bleef dan hangen. Na een upgrade van het geheugen ging het ineens veel beter.

In een minder dan een uur was het geinstaleerd en werkte, zelfs het internet. Ik wil die machine gebruiken als mijn stereo installatie in mijn Belgisch biercafe en om al mijn muziek op te zetten. Maar al mijn muziek geript op iTunes en is in m4a format.

Nu kan ik iTunes spelen op Ubuntu maar moet ik cross over  installeren. Ik leed dan dat Realplayer en Banshee ook iTunes formaat kunnen spelen.

Ik had schrik want vroeger als ik iets op Linux wilde instaleren werkte het nooit maar dank zij de inormatie die ik hier vond liep het vlekkeloos.

Realplayer en Helixplayer downloaden, sudo chmod, sudo instal... Realplayer komt inderdaad op mijn menu maar het start niet op Ik krijg de boodschap 'realplayer child process instant not found' (ben momenteel niet naast mijn Ubuntu machine maar dat is ongeveer de boodschap).

Helixplayer speelt geen proleem maar wel geen m4a formaat files.

Nu had ik realplayer graag eerst opnieuw verwijderd en dan opnieuw geinstaleerd omdat tijdens de eerste installatie er gevraagd werd of ik Realplayer wilde localiceren (i.e. /usr/local) maar het installatie bleef gewoon lopen ipv op een antwoord te wachten. Heeft mijn probleem daar me te maken.

Blijkbaar moet ik ook codecs , voor Helixplayer, instaleren maar dat in een grote soep geworden.

Wou ook JRE instaleren en volgde eerst de download en sudo chmod en instal methode. Alles installeerde op mijn desktop en ik kan het er niet meer verwijderen. Maar Firefox en Opera konde toch JRE 6 niet vinden. Heb toen gevonden dat men via Synatic packetten installeerd en dat werkte heel goed. eerst verwijdert dan opnieuw geinstalleerd en nu vonden zowel Opera als Firefox JRE wel.

Maar de twee JRE 6 en 6u3 die ik manueel geinstallerd had waren door het verwijder programma niet verwijderd en staan nu te blinken op mijn Desktop en zijn zelfs beveiligd en ik kan ze niet verwijdere.

Heeft iemand advies op het Realplayer, Helixplayer probleem, Hoe krijg ik het aan de praat en kan ik iTunes m4a formaat spelen.

En hoe verwijder ik de JRE 6 en 6u3 die ik manueel geinstalleerd heb?

Dank bij voorbaat en mijn veronschuldigingen voor de lage uitleg. Maar ik ben blij terug bij Linux te zijn