Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [panelen] HELP! Panelen weg  (gelezen 1408 keer)

[panelen] HELP! Panelen weg
« Gepost op: 2007/10/15, 12:50:36 »
Ik had geprobeerd iet met bewegende pinguins applet uit de synaptic te installeren als ik dit activeerde waren al mijn panelen weg, heb al ctrl-alt-backspace gedaan maar ze blijven weg, nu is mijn vraag wat is de terminal code om systeem >> beheer >> gebruikers en groepen te openen zodat ik een ander account even wat meer rechten kan geven, om alles over te zetten, nadien fix ik dit wel (of wacht ik gewoon even op Gutsy)?

Offline hadez

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/15, 13:02:48 »
Je kan met ctrl-alt-F1 naar een terminal gaan, daar zelf inloggen, en dan met sudo startx naar een grafische schil gaan met wortelrechten. Anders kan je in diezelfde terminal het proberen door sudo apt-get remove "pakket" te doen. ("pakket" vervangen door je geïnstalleerde pakket).

Als dat niet werkt, kan je proberen om sudo dpkg-reconfigure gdm uit te voeren. (Over die laatste ben ik niet zeker... :( )

succes!

« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/15, 18:45:43 »
Ik ben de naam van het pakket kwijt :(
Het probleem is niet dat ik niet kan inloggen, dat gaat perfect en ik kan programma's openen met starters die ik maak op het bureaublad.
Ik zoek vooral de terminal code om Gebruikers en groepen te openen dat ik een nieuwe gebruiker kan toevoegen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/15, 18:48:53 »
gksu users-admin

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/15, 18:51:30 »
sudo apt-get install gnome-panel
?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/15, 23:12:38 »
Ok het is mij gelukt om een nieuwe gebruiker toe te voegen (het is toch maar voor 3 dagen of zo ;) ) en zit er nu op, amai dat gaat opeens snel :D
@Bartek, het was niet dat ze verwijdert waren, het was zo van ze waren er bij het aanmelden en ze pinken een paar keer en ze gaan weg.

Maar jah, ik ben er van af :)