Op aanraden van Tico mijn probleem hier ook neergezet. Hoop echt dat mensen me kunnen helpen. Wil echt graag permanent van windows af

Support! Tnx guys
http://www.ralinktech.com.tw/data/RT25USB-SRC-V2.0.8.0.tar.gzDat is waar ik zelf achter ben gekomen wat evt zou kunnen werken, echter de readme is hocus pocus voor mij!
Ik heb gelukkig nog wel internet via de laptop van mijn werk. Echter commandoutputs wordt dus keihard typen

iwconfig:
lo no wireless extensions
eth0 no wireless extensions
wmaster0 no wireless extensions
wlan 0 IEE 802.11g ESSID: "DV201AM"
Mode: Managed Frequency: 2.462 GHZ Access Point 00:1A:92:5B:44:E8
Retry min limit:7 RTS thr: off Fragment thr= 2346 B
link signal level = -54dbm
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt: 0 Rx invalid frag: 0
Tx excessive retries: 0 Invalid misc: 0 Missed Beacon: O
sudo cat /etc/network/interfaces
iface wlan0 inet static (note: heb dynamic ook al geprobeerd)
adress 192.168.1.6
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
wireless key (niet handig om die te plaatsen toch? heb iig een tien cijferige)
wireless - essid DV201AM
auto wlan0
Restricted drivers manager geeft alleen een ati driver aan..... (ja ja ik ben er nog niet als dit eenmaal werkt

)
was trouwens een aardig stukje typen

edit: lsmod geeft rt2500 en rt73usb, moet ik die laatste blacklisten en hoe doe ik dat?
(sudo nano /etc/modprobe.d/blacklist?)
edit 2: dit is vaag, ik heb rt73usb in de blacklist gezet en nu doet internet het nog steeds niet, maar ben ik wel van een ander probleem af. Gutsy draait weer op volle toeren. Ik had eerst een snelheid die letterlijk tien keer langzamer was dan xp. Het openen van de terminal ed duurde tientallen seconden en werk nu in een fractie van een seconde....snap er niks van. Laat het qua aanpassingen even hierbij en hoop op een goed advies van een expert

hij geeft bij lsmod nu trouwens ineens ook de rt2x00usb aan naast de rt2500usb.......