Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux look a like mac... Help!  (gelezen 6031 keer)

Offline thierrz

• Lid
Linux look a like mac... Help!
« Gepost op: 2007/10/11, 17:21:49 »
Hallo,

Ik gebruik Linux Ubuntu.
En ik wil graag mijn Linux er helemaal uit laten zien als Mac Leopard.
Kan iemand mij helpen?
Dus weet je wat nog leuke Docks en thema's etc.

Ik ben een beginner duz...

HArtelijk bedankt als jullie me willen helpen met het veranderen van mijn ubuntu naar Mac!!

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/11, 17:26:12 »
in ieder geval kun je de awn balk gebruiken, deze kun je installeren als je de repro hebt toegevoegd. http://wiki.awn-project.org/index.php?title=Main_Page

Verder www.gnomelook.org of www.kdelook.org

Offline Henne

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/11, 17:46:37 »
Ik had mijn Ubuntu een jaartje geleden volledig in mac style staan en dat was wel mooi. (maar je wordt dat wel beu, nu staat het terug mooi op de standaard)

Ik heb bijna alles gevonden op deze website: http://gnome-look.org/
Neus daar even rond.
Powered by Linux - Ubuntu 9.10

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/11, 17:53:50 »
Dank jullie!

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/11, 18:11:45 »
Hoezo word hje het beu

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/11, 18:14:16 »
en weet en jullie ook hoe je het opstart scherm veranderd dus het scherm

Offline Henne

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/11, 18:24:17 »
Van dat bootscreen heb ik geen idee, alhoewel er wel veranderingen mogelijk zijn.

Maar als je dan toch volledig mac wil, koop er dan eentje ;) Ubuntu blijft ubuntu, en je wordt dat Mac gedoe beu omdat je weet dat het geen Mac is.

Ik zou dat bootscherm gewoon zo houden, spaart je een hoop problemen. (ik had vroeger wel wat problemen met bootschermen)
Powered by Linux - Ubuntu 9.10

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/11, 18:32:48 »
JA okee..

Maar Mac is veeel duurder ;)

En ik weet niet wat anders mooiers..

« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/11, 18:43:02 »
kunt ge niet gewoon dat mac besturingssysteem op een gewone pc installeren? die nieuwste versies gaan toch op intel?

« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/11, 18:52:28 »
Citaat van: Nunslaughter
kunt ge niet gewoon dat mac besturingssysteem op een gewone pc installeren? die nieuwste versies gaan toch op intel?
Ze steken zo'n een speciale chip in hun mac die dus alleen in macs steekt. Als je de installatiecd draait op een niet-mac, ziet ie direct dat je die chip niet hebt, en zegt hij je met een vriendelijk dialoogboxje dat je feitelijk illegale dingen aan het doen bent (macs geven altijd dialoogboxjes, die zo leuk opdoemen en bovendien gedeeltelijk transparant zijn, het lijkt ook alsof ze naar beneden komen gedraaid... heel leuk). Nu ja, als je écht mac os x op je gewone intel (of amd, maar dat is iets moeilijker) pc wilt, gaat dat, maja dat is illegaal en de hardwareondersteuning is ook al niet te best (*kuch*netwerkkaart gaat bij mij niet*kuch*). Ik kan dus geen linkje geven, maar zoek maar eens op "osx86".

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Patch

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/11, 20:25:34 »
Onderstaande heb ik gedaan via de tips and tricks op:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=555373

Computing is not about computers any more. It is about living.

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/11, 21:05:08 »
Mwa, de mac look is wel oke, maar er zitten ook hele mooie looks in de galerij op dit forum. Ik vind het alleen wel fake om mac of vista na te doen, en ik vind het veel leuker om mijn eigen look (style) te maken die echt bij jezelf past. Ik had eerst ook de mac look maar deze ging me best irriteren omdat beryl aan moest staan voor awn en dat je dan geen games kan spelen enzo...

Offline ivo

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/11, 21:17:24 »
Hallo allemaal,

Jammer dat hier niemand op inhaakt, vandaar dat ik het even aankaart. Ik ben nu zover dat ik een splash screen heb en daarna nog wat opstart meldingen, maar waar komt dit scherm vandaan??????

Citaat van: thierrz
en weet en jullie ook hoe je het opstart scherm veranderd dus het scherm

http://news.softpedia.com/images/reviews/large/installfeistyfawn-large_003.png
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Taygeto

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/11, 22:32:29 »
Het heeft alles te maken met het usplash-pakket. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar hier vind je wat meer informatie.

Hier is trouwens zo'n ander thema, hoewel het nu ook weer niet zoveel verschilt...

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/12, 06:51:33 »
Leuk al die reacties :D

Mac4lin heb ik ook al gebruikt.
Maar in plaats van AWN dock kan je ook kiba dock gebruken die lijkt ook wel op leopard dock ;)

« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/12, 07:04:31 »
Check hier een Mac OS X USplash theme:
Link usplash OS X theme
Tis dan wel erg donker, maar ben nog geen andere tegen gekomen die beter is.

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/12, 07:08:09 »
Citaat van: Ninosquak
en dat je dan geen games kan spelen enzo...
Hoezo kon je geen spellen meer doen?

« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/12, 07:10:55 »
Hier heb je een betere usplash en een handleiding je linux zeer goed op OS X te laten lijken.

http://www.taimila.com/?q=node/11

Mijn ervaringen met Kiba dock zijn niet goed hoor en het lijkt minder goed dan AWM!

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/12, 16:00:18 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Mijn ervaringen met Kiba dock zijn niet goed hoor en het lijkt minder goed dan AWM!
Bij mij doet Awn het niet hele,aal voorkeuren werkt niet en ik kan geen programma's er op zetten. Er komt alleen wat je open hebt staan.
Weet iemand waar je het kan downloaden?

Offline thierrz

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2007/10/12, 16:12:36 »
Citaat van: ivo
Hallo allemaal,

Jammer dat hier niemand op inhaakt, vandaar dat ik het even aankaart. Ik ben nu zover dat ik een splash screen heb en daarna nog wat opstart meldingen, maar waar komt dit scherm vandaan??????
Dat staat er standaard

Offline ivo

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2007/10/12, 21:23:45 »
Hoi Taygeto,

Die tweede link die je noemt, ik kan die usplash-theme-beans.tar.gz niet te pakken krijgen. Weet je waar ik hem kan vinden?

Overigens zonet de instructies op die tweede link gevolgd met de default usplash-theme, maar mijn scherm blijft zwart.
Enig idee?

Bij voorbaat dank!!

Citaat van: Taygeto
Het heeft alles te maken met het usplash-pakket. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar hier vind je wat meer informatie.

Hier is trouwens zo'n ander thema, hoewel het nu ook weer niet zoveel verschilt...
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 2007/10/12, 23:01:11 »
Citaat van: thierrz
en dat je dan geen games kan spelen enzo...
Hoezo kon je geen spellen meer doen?
Door beryl en compiz doen sommige spellen het niet zoals openarena, tenminste dat was bij mij zo in feitsy nu in gutsy heb ik er niet zoon last meer van :) en ik speel eigenlijk niet meer zoveel open arena meer dus compiz staat nu weer aan, toch wel mooi eyecandy

« Reactie #22 Gepost op: 2007/10/13, 21:17:36 »
Door beryl en compiz doen sommige spellen het niet zoals openarena, tenminste dat was bij mij zo in feitsy nu in gutsy
Probeer dit eens:

- maak een script, bijvoorbeeld mijnscript.sh met :

#!/bin/sh
   DISPLAY=:0
   /usr/games/naam_van_game

'/usr/games/naam_van_game' vervangen door bestandslocatie van de game
- uitvoerbaar maken met:
sudo chmod a+x mijnscript.sh

Als je het script uitvoert draait de game in fullscreen-mode zonder dat beryl/compiz in de weg zit.

Webmeester

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 2008/03/06, 16:48:33 »
Ikzelf heb nu ook een Maclook, en da theb ik in 5 minuten allemaal ingesteld door even te googlen:-).
Not that hard. Nu is 't trouwens weer terug, en heb ik zelf een "Chemical" look ingesteld, totaal zelf getuned; hangt tussen Windows, Linux en Mac in.

coomast

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 2008/03/08, 12:17:47 »
Citaat van: ivo
Hoi Taygeto,

Die tweede link die je noemt, ik kan die usplash-theme-beans.tar.gz niet te pakken krijgen. Weet je waar ik hem kan vinden?

Overigens zonet de instructies op die tweede link gevolgd met de default usplash-theme, maar mijn scherm blijft zwart.
Enig idee?

Bij voorbaat dank!!

Citaat van: Taygeto

Dat probleem met dat zwart opstartscherm had ik in het begin ook. Naar het schijnt is dat voor een portable een probleem met de resolutie die niet goed staat. Je kan dat oplossen door de volgende link:

oplossing zwart scherm

Zie naar post #17. Hopelijk helpt dit voor U.