Omdat ik nogal goede antwoorden kreeg op mijn vragen over Ubuntu Dapper, wil ik iets terugdoen. Enkele microscopische tips voor het beluisteren van muziek via het internet.
Na enkele dagen stevig prutsen heb ik eindelijk muziek in Mozilla Firefox aan de praat gekregen. (enfin, er loopt nog een ietsie mis, maar dat heeft voor de muziek geen invloed)
Dus, voor wie problemen ondervindt met het aan de praat krijgen van de geluidsmodules in Mozilla Firefox helpt misschien "mijn" systeem.
Zorg dat je Mplayer installeert en vergeet niet W32codecs ook te installeren. Installeer dan Mediaplayverconnectivity, een fantastische extensie voor Firefox. Ik had evenwel ook het programma Rhytmbox nog "aan" staan. Ik las ergens (maar waar?) dat er nogal eens programma's met elkaar conflicteren. Daarom heb ik er via Synaptec Rhytmbox afgezwierd en ... het draait.
Maar het is dus kennelijk erg belangrijk dat je niet allerlei geluidsprogramma's tegelijk heb aan staan.
Voor alle duidelijkheid: ik heb alleen nog maar naar
www.radio1.be en
www.bbc.co.uk geluisterd en die werken. Bewegende beelden heb ik nog niet bekeken.
Oh ja, toch nog iets vervelends: telkens je een site aanklikt om te beluisteren verschijnt er een foutmelding "Couldn't resolve name for AF_INET6". Schijnt iets met een poort te maken te hebben en ik vind geen informatie hierover op Ubuntu-forums. Die fout negeer ik evenwel gewoonweg.