Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mplayer en Mozilla Firefox  (gelezen 3152 keer)

Offline Jenske

• Lid
Mplayer en Mozilla Firefox
« Gepost op: 2006/05/28, 23:10:03 »
Omdat ik nogal goede antwoorden kreeg op mijn vragen over Ubuntu Dapper, wil ik iets terugdoen. Enkele microscopische tips voor het beluisteren van muziek via het internet.

Na enkele dagen stevig prutsen heb ik eindelijk muziek in Mozilla Firefox aan de praat gekregen. (enfin, er loopt nog een ietsie mis, maar dat heeft voor de muziek geen invloed)

Dus, voor wie problemen ondervindt met het aan de praat krijgen van de geluidsmodules in Mozilla Firefox helpt misschien "mijn" systeem.

Zorg dat je Mplayer installeert en vergeet niet W32codecs ook te installeren. Installeer dan Mediaplayverconnectivity, een fantastische extensie voor Firefox. Ik had evenwel ook het programma Rhytmbox nog "aan" staan. Ik las ergens (maar waar?) dat er nogal eens programma's met elkaar conflicteren. Daarom heb ik er via Synaptec Rhytmbox afgezwierd en ... het draait.

Maar het is dus kennelijk erg belangrijk dat je niet allerlei geluidsprogramma's tegelijk heb aan staan.

Voor alle duidelijkheid: ik heb alleen nog maar naar www.radio1.be en www.bbc.co.uk geluisterd en die werken. Bewegende beelden heb ik nog niet bekeken.

Oh ja, toch nog iets vervelends: telkens je een site aanklikt om te beluisteren verschijnt er een foutmelding "Couldn't resolve name for AF_INET6". Schijnt iets met een poort te maken te hebben en ik vind geen informatie hierover op Ubuntu-forums. Die fout negeer ik evenwel gewoonweg.
... Kubuntu 24.04 ...

budster

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/28, 23:13:13 »
Je mag dit soort dingen natuurlijk altijd hier posten, maar er is ook een wiki, een post zakt weg bij de wiki blijft het voor het nageslacht bewaard.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/28, 23:29:08 »
Je kan een stream ook gemakkelijk beluiteren via streamtuner anders. Dan kan je ook kiezen met welke player je dit wil :)

« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/29, 00:14:30 »
Jenkse: ik ben lui, geef eens een link naar die plugin :)

En AF_INET6 betekent ipv6, zoek in about:config naar ipv6 dingen en schakel die uit.

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/29, 21:13:47 »
Citaat van: Dennis
Jenkse: ik ben lui, geef eens een link naar die plugin :)

En AF_INET6 betekent ipv6, zoek in about:config naar ipv6 dingen en schakel die uit.
Euh, welke link bedoel je?
Mocht je mediaplayerconnectivity bedoelen, dan moet ik je teleurstellen; ik weet het zelf niet meer. Maar ik ben maar ne simpele computergebruiker en ben dus zeker dat je, mits intikken van "media player connectivity firefox (ubuntu OR linux)" er snel zal geraken.
Voor die Mplayer gebruik ik gewoon (via Synaptic) de Mplayer die in Ubuntu zit.

Maar ik moet wel zeggen dat ik inmiddels erg tevreden ben over de tip van [wie was het ook alweer?] die me voorstelde streamtuner te gebruiken (ook via Synaptic te installeren). Vergeet dan wel niet dat je ook XMMS moet installeren (ook al via de wonderbaarlijke Synaptic).

Jens
... Kubuntu 24.04 ...

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/29, 21:14:48 »
Of beep-media-player ipv xmms :)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/29, 21:22:44 »
De plugin MediaPlayer Connectivity zit in Firefox. Extensies > Meer extensies verkrijgen en dan de zoekfunctie van de Mozillasite gebruiken. Ik had er hier over geschreven.

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1283

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/29, 21:30:49 »
Vreemd!
In de lijst van ingelogde leden staat uw naam niet, terwijl je toch erg snel een antwoord gaf.
Een foutje in de Ubuntu-forum software?

Of ;-) ben jij iemand die kijkt naar de mails, vlug effe inlogt, een antwoord geeft en dan weer vlug uitlogt?

Groeten vanuit het regenachtige Berchem (Antwerpen)
... Kubuntu 24.04 ...

Saamelainen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/29, 21:37:37 »
Waar slaat dit op Jenske?
Ik schrijf mijn tekst in OpenOffice, log in, plak de tekst en log weer uit. Is daar iets mis mee?

budster

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/29, 22:08:42 »
Je word in de gaten gehouden :)

Ik geloof niet dat hij er iets kwaads mee bedoelde. Gewoon iets wat hem opviel.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/29, 22:15:26 »
Nou, er is in elk geval niets mis met de forumsoftware.  :)
Alhoewel, de gebruikerslijst komt niet verder dan de A. Of misschien moet je daar voor ingelogd zijn. Nooit geprobeerd eigenlijk.

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/29, 22:21:59 »
Voor alle duidelijkheid: dit was inderdaad slechts een onnozele opmerking van mijne kant. En tussen haakjes, ook ik log nogal eens in en uit, als ik weer eens (al dan niet per ongeluk) mijn Firefox heb afgesloten, of even iets ga eten, of ...

(Grappig hoe moeilijk het kennelijk is om de juiste toon in een mail te leggen zonder fout begrepen te worden)

Jens
... Kubuntu 24.04 ...

Saamelainen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2006/05/29, 22:31:50 »
Ja, is inderdaad moeilijk om iets goed op te schrijven  Je moet goed nadenken wat je schrijft en iets kan best verkeerd overkomen terwijl dat niet de bedoeling was. Je zou er eigenlijk gezichten bij moeten zien. Nee, dat is denk ik nog veel erger... :D

budster

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2006/05/29, 22:45:33 »
Doordat je intonatie mist bij text gebeurt het vaak dan mensen via mail en forums elkaar verkeerd begrijpen. Dit is iets wat iedereen eigenlijk in het achterhoofd moet houden. Als schrijver "word dit niet verkeerd begrepen?" en als lezer "begrijp ik dit niet verkeerd?"

Ik denk dat het ook lastig is omdat mensen elkaar niet in het echt kennen, dan is het makkelijker, dan is het makkelijker in te schatten hoe iemand iets bedoeld.

« Reactie #14 Gepost op: 2006/05/29, 23:26:38 »
Citaat van: Saamelainen
Nou, er is in elk geval niets mis met de forumsoftware.  :)
Alhoewel, de gebruikerslijst komt niet verder dan de A. Of misschien moet je daar voor ingelogd zijn. Nooit geprobeerd eigenlijk.
Kijk eens onderaan: Paginas: 1 2 3 ... 19

:)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2006/05/29, 23:34:37 »
Pagina 1, 19 en alle andere pagina's zie ik hier precies hetzelfde. Ook als ik ingelogd ben. :/
Doe ik iets niet goed?

« Reactie #16 Gepost op: 2006/05/29, 23:39:26 »
Heeeeee, warempel...

Gaan we eens even gauw fixen :)