Ik had dus juist geraden: je hebt één schijf met daarop drie partities, één primaire partitie /dev/hda1, waarin je Windows systeem geïnstalleerd is, en een extended partition /dev/hda2, volledig ingenomen door je logische partitie /dev/hda5. Praktisch gesproken betekent dat dat je beschikt over de twee partities /dev/hda1, /dev/hda5, en die benader je in Windows als schijven C: en D: (Windows doet je geloven dat het schijven zijn, maar het zijn geen schijven).
Ik begrijp dat je wil Ubuntu installeren op de 35 GB nu ingenomen door /hda5. Dan blijft mijn vorige post geldig. Je moet je partities handmatig aanpassen zoals in mijn vorige post beschreven. Ik denk dat je nu al wat meer inzicht hebt in wat moet veranderen. Vandaar dat ik je aanraad van heel rustig de installatieprocedure te hernemen, maar optie "handmatig" te kiezen. Omdat je enkel partities verkleint, maar niet verplaatst, zou de herindeling snel moeten gaan.
Vooraleer je eraan begint: je huidige d: onder Windows goed defragmenteren. Let op! Als die D; reeds goed volstaat, dan moet je zowiezo eerst gegevens verwijderen voor je de partitei kan inkrimpen! Dus wat je miscchien best doet: verplaats alles wat onder Documenten staat tijdelijk naar C: (laat alleen de folder Documenten staan, maar verplaats al de rest naar een tijdelijke folder op C:). Defragmenteer daarna (zal heel vlug gaan als er niet veel meer op staat). Doe daarna het Grote Werk. Opgelet: enkel aan hda5 komen en in de vrije ruimte partities bijcreëren. Dan kan er met je huidige Win installatie niet veel foutlopen.