Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Latex Hyphenation  (gelezen 3590 keer)

JochenV

• Gast
Latex Hyphenation
« Gepost op: 2007/10/09, 22:46:27 »
Ik probeer mijn weg een beetje te vinden in Latex met de editor "Kile".
Ik heb reeds verschillende bijkomende packages geïnstalleerd (met synaptics...).
Telkens ik mijn latexcode naar PDF wil converteren krijg ik de volgende error:

[PDFLaTeX] voorblad.tex => voorblad.pdf (pdflatex)
[PDFLaTeX] voltooid met exitstatus 1
/usr/share/texmf-texlive/tex/generic/babel/dutch.ldf:0: No hyphenation patterns were loaded for(babel) the language `Dutch'(babel) I will use the patterns loaded for \language=0 instead.
./voorblad.tex:12:File `eurofont.sty' not found. ^^M
[PDFLaTeX] 1 error, 1 warning, 0 badboxes

Jammer dat juist dit mislukt, ik vind die "hyphenation" nu net één van de meest interessante dingen aan latex...

pjvolders

• Gast
Latex Hyphenation
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/09, 23:33:49 »
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik had ook problemen met latex toch ik het installeerde samen met Kile, heb toen nog een paket geïnstalleerd, tetex-extra. Daarna werkte het perfect bij mij..

groetjes
PJ

Latex Hyphenation
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/10, 08:16:54 »
Ik werk met LaTeX onder Gnome en gebruik daar GNU LaTeX Editor.  Geen problemen met het splitsen van woorden, ook niet bij export naar .pdf....
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

zork

• Gast
Latex Hyphenation
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/10, 08:49:04 »
@ Jochen V

Ik zie dat je tex live hebt geinstalleerd. Welke packages heb je in de aanhef van je document staan. vb:

\documentclass{a4paper}
\usepackage[babel]{dutch}
enz, enz.

Misschien heb je bepaalde packages niet geselecteerd/geinstalleerd: eurofont.sty.

Succes!

petertee

• Gast
Re: Latex Hyphenation
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/28, 17:22:01 »
sudo apt-get install texlive-lang-dutch
dat werkte bij mij prima!