Collega's,
Ik heb zonet Xsane verwijderd van mijn computer (Ubuntu Dapper), braafjes via Synaptec en gekozen voor "alles verwijderen". Da's gebeurd, maar nu merk ik, als ik bestanden zoek met de naam "xsane", dat er toch nog in /var/cache/apt/archives een aantal *.deb bestanden zitten met namen als "xsane_0.99 (...)" enzovoort.
Ik vermoed dat het hier oude rommel betreft die is achtergebleven na allerlei installatie en de-installatiepogingen van mijnentwege.
Vragen:
-1- kan ik zonder problemen alle bestanden in /var/cache/apt/archives/ eruit flikkeren? Ik heb even gekeken en in mijn geval zitten er zeker enkele honderden *.deb-bestanden in waarvan ik vermoed dat ze mogen worden weggegooid.
-2- bestaat er een manier om heel Dapper "proper" te maken, d.w.z. alle rotzooi die ik zelf heb veroorzaakt door manuele installaties, half afgewerkte installaties, zelf aangepaste configuratiebestanden en dergelijke terug op "nul" te zetten ... of moet ik gewoon heel Dapper terug installeren? Ik merk namelijk dat ik via Synaptic kennelijk toch niet echt alle bestanden kan verwijderen van bepaalde programma's.
Jens