Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software updates veroorzaken freezes  (gelezen 892 keer)

Relinquish

• Gast
Software updates veroorzaken freezes
« Gepost op: 2007/10/07, 06:15:29 »
Jaaaaaaaaaa, daar ben ik weer...Ik ben net aan de slag gegaan software updates en als ik een van de volgende software-updates laat doen slaat heel mijn PC vast. Ik kan geen muis of toetsenbord code gebruiken om er leven in te krijgen, de enige mogelijkheid is om langdurige de powerknop van mijn laptop in te drukken om hem uit te schakelen en daarna vervolgens weer op te starten. Dat levert gelukkig dan geen problemen op.

Even zo goed, hierbij een drietal updates waarbij deze pc bij vastslaat als hij ze binnenhaalt:

openoffice.org-core
libgl1-mesa-dri
linux-restricted-modules.

Heeft iemand nog meer problemen hiermee? of zijn er wellicht mensen die weten waar dit vandaan kan komen? Ben er namelijk nu sinds 03.30 mee bezig en ben er nog niet achter gekomen hoe het kan en waardoor het kan.

Ik gebruik Fealty, mocht iemand zich dat afvragen.

Voor de rest loopt alles als een zonnetje, ben er echt super blij mee! Zelfs het benaderen van mijn vaste pc binnen het netwerk gaf, tot mijn ongeloof, geen enkel probleem! (in tegenstelling tot twee dagen geleden, toen dit nog Windows XP pro was...grom)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/07, 10:52:58 »

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/07, 10:56:09 »
vreemd/of logisch? deze freezes komen ook regelmatig voor bij het upgraden van gutsy.

Relinquish

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/07, 19:42:24 »
Citaat van: pjotr123
Het zou deze bug kunnen zijn:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/130647#p130647
Bij mij slaat hij gewoon helemaal vast, dat is niet met die bug, voor zover ik kan lezen. Ik kan mijn muis niet meer bewegen en geen enkele toetsencombinatie geeft een reactie. Enkel de powerknop...

Edit: ja, maar wat veroorzaakt die freezes dan? Elke keer mn computer op hardnekkige manier uitgooien en opnieuw opstarten lijkt mij nou niet zo bevorderlijk voor de componenten.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/08, 12:27:33 »
dacht al dat het aan mijn oude beestje lag dat bevriezen.