Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Recompilen Ubuntu 2.6.22-12 kernel  (gelezen 500 keer)

YannickW

• Gast
Recompilen Ubuntu 2.6.22-12 kernel
« Gepost op: 2007/10/06, 21:29:01 »
Goedemiddag,

Ik heb dit ongeveer al overal gevraagd en dit is dus mijn laatste kans om deze vraag beantwoord te krijgen :p.
Ik zal even de situatie schetsen/

Ik heb een compal fl90 santa rosa notebook waarop ik feisty heb geïnstalleerd (met alternate cd). Ik heb dan de kernel van gutsy 2.6.22-12 gedownload en geïnstalleerd zodak ik alle modules heb die ik nodig heb voor wireless,bluetooth,...(die in /lib/modules/2.6.22-12-generic/ubuntu ) staan.

Nu wil ik naar goede gewoonte mijn ubuntu wat fine tunen door de kernel te hercompileren zodat er geen onnodige modules worden geladen. Ik download dus de laatste 2.6.22 sources, unzip en compileer ze. Tot mijn grote verbazing compileert deze source tot 2.6.22.9.

Als ik hiermee boot heb ik dus geen enkele module meer en ik kan ze ook niet apt-getten :s (de linux-ubuntu-modules zijn er enkel voor 2.6.22-12).

Weet iemand hoe ik nu in godsnaam mijn kernel kan recompilen en terug mijn oorspronkelijke modules hebben (die ik nodig heb voor mijn iwl4965 kaart)

mvg
Yannick Wellens

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
  • Steunpunt: Nee
Recompilen Ubuntu 2.6.22-12 kernel
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/07, 12:07:40 »
Euhm, ik weet niet wat uw ervaring is met het zelfbakken van kernels, maar uw uitleg ziet er ietwat te eenvoudig uit. Volgende stappen moet je doorlopen:
- downloaden en uitpakken van de kernel
- in een console navigeren naar de kernel en daar uitvoeren: make menuconfig (of make oldconfig als je nog ergens een oude config staan hebt)
- vervolgens allerlei zaken selecteren
- vervolgens config opslaan
- dan volgend commando intokkelen:
sudo make-kpkg clean
sudo fakeroot make-kpkg --revision=custom.1.0 kernel_image
- effe wachten
- lang wachten
- als dat allemaal goed gelopen is staat er nu in die folder een .deb bestand dat je kan installeren, vb:
dpkg -i kernel-image-2.6.22.9_custom.1.0_i386.deb