Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade naar gutsy  (gelezen 2074 keer)

Offline pip

• Lid
upgrade naar gutsy
« Gepost op: 2007/10/02, 16:49:06 »
Hoe kan ik straks het beste upgraden van feisty naar gutsy? Een vroegere upgrade van dapper naar edgy heb ik proberen uit te voeren door de pakketbronnen in synaptic aan te passen. Dat was eigenlijk geen succes. Is er inmiddels een andere manier om een upgrade uit te voeren? Of is eigenlijk een clean install het beste?
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

artvds2708

• Gast
upgrade naar gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/02, 17:13:43 »
sudo update-manager -c

Donderbokje

• Gast
upgrade naar gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/02, 17:22:30 »
update-manager -c is een mogelijkheid maar over het algemeen wordt een nieuwe installatie aangeraden.
Je kan een backup van je /home map maken en die weer in je nieuwe installatie plakken of als je je /home nu op een aparte partitie hebt staan kun je deze bij een nieuwe installatie gewoon laten staan. (dan alleen voor de zekerheid even backuppen ;) )

Offline Soul-Sing

• Lid
upgrade naar gutsy
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/02, 18:09:46 »
@pip de update manager geeft in feisty aan of je wil upgraden naar gutsy. dan kun je kiezen om het te doen of niet natuurlijk. je systeem wordt dan geupgrade naar de "final" versie van gutsy. ik heb het idee dat deze manier best redelijk zou kunnen werken.

Offline bwman

• Lid
upgrade naar gutsy
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/02, 18:58:10 »
gaat deze dat zelf zeggen of aangeven? of moet je daarvoor iets instellen of zo?
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Soul-Sing

• Lid
upgrade naar gutsy
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/02, 19:04:44 »
Citaat van: bwman
gaat deze dat zelf zeggen of aangeven? of moet je daarvoor iets instellen of zo?
die geeft dat vanzelf aan. met allerlei "migration" opties. bladwijzers/etc.

Offline pip

• Lid
upgrade naar gutsy
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/02, 19:24:50 »
Gewoon afwachten tot het eind van de maand en update manager wijst de weg. Echt klasse! Ubuntu wordt steeds beter.  Ben net een beetje aan het stoeien met open suse 10.3 als guest op Virtualbox. Ziet er gelikt uit, maar het is geen Ubuntu. Ben erg benieuwd naar gutsy!
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline bwman

• Lid
upgrade naar gutsy
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/02, 19:55:59 »
klinkt mooi ,hopen dat er niet te veel probs zullen zijn met het upgraden of is het toch beter om een clean install te doen.Of is het te proberen (te doen) op die manier.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

PHiXioN

• Gast
upgrade naar gutsy
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/03, 19:10:22 »
Ik hoop zelf dat een update goed gaat werken zonder mijn data te verknallen, een clean install zie ik niet zitten. Dan kan ik alles weer opnieuw gaan customizen en alle andere gebruikers van deze pc ook.