Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraagje over FAT16/32 en mp3speler  (gelezen 583 keer)

pieter27

• Gast
vraagje over FAT16/32 en mp3speler
« Gepost op: 2007/09/29, 13:01:33 »
ik ben net terug van een trip naar asie waar ik me een mp4 spelertje heb aangeschaft. Natuurlijk kan dat betwijfelbaar zijn, maar het lijkt een leuk ding en het werkt op het eerste zicht. Het gaat om een Oker C-528, met 2Gb geheugen maar uitbreidbaar met een SD-kaart.

Nu probeerde ik er daarnet muziek op te zetten en dat lukte, maar als ie ongeveer 650Mb gevuld heeft, zegt ie dat de schijf vol is. Ik had het 'vullen' via een windows pc gedaan en het mp4spelertje ook eerst geformatteerd. In de handleiding stond dat het FAT-formaat geformatteerd moest worden. Wanneer ik dan merkte dat ik er slechts 650Mb op kreeg, heb ik het aangekoppeld op mijn ubuntu pc en ook es geprobeerd. Zonder beter resultaat. In GParted zegt ie dat het om een FAT16-formaat gaat. Ik dacht dus: mss verkeerd geformatteerd? Maar blijkbaar kan ik het via Gparted niet in FAT-formaat (niet 16 of 32) formatteren.

Iemand enig idee zodat ik er toch ongeveer 2Gb kan opzetten (ipv de 650Mb nu)??

Overigens: iemand een idee waar de zoekfunctie naartoe is?

Offline Samuel Rave

• Lid
    • http://www.familie-rave.de/
  • Steunpunt: Nee
vraagje over FAT16/32 en mp3speler
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/29, 13:24:57 »
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem op haar MP3-speler... Vaag probleem hoor, kheb er al wat dingen mee geprobeerd, zonder succes.