Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geminimaliseerde applicaties verdwijnen  (gelezen 2703 keer)

Kukabura

• Gast
Geminimaliseerde applicaties verdwijnen
« Gepost op: 2007/09/29, 11:31:32 »
Na installatie van een nieuw systeem heb ik direct de onderste werkbalk "Paneel" verwijderd, en de balk met o.a. de klok naar beneden gezet. Als ik nu echter een programma minimaliseer komt deze niet in de balk beneden te staan maar verdwijnt naar rechtsonder.

Enig idee hoe ik geminimaliseerde programma's weer zichtbaar in de onderste balk krijg?

(doordat de zoekfunctie niet werkt de vraag maar rechtstreeks gesteld)

Door het toevoegen van een applet is dit inmiddels verholpen

Offline estree

• Lid
Re: Geminimaliseerde applicaties verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/10, 20:18:11 »
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Wanneer ik een programma open en dat minimaliseer kan ik dit niet meer terug openen omdat ik niet zie naar waar het geminimaliseerd is.
Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/10, 20:37:33 »
Tja, als je de onderste balk verwijdert, dan verwijder je ook de vensterlijst. Die kun je toevoegen door met de rechtermuisknop op een paneel te klikken, te kiezen voor "Toevoegen aan paneel" en vervolgens te kiezen voor "vensterlijst".
* Cumulus007 vraagt zich elke keer weer af hoe je dit per ongeluk kunt verwijderen :P

Offline estree

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/10, 20:46:28 »
Geen idee hoe dit kwam...
Toch bedankt. Een heel simpele oplossing voor een lastig probleem.

Merci!

Estree

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/10, 21:27:17 »
Tja, als je de onderste balk verwijdert, dan verwijder je ook de vensterlijst. Die kun je toevoegen door met de rechtermuisknop op een paneel te klikken, te kiezen voor "Toevoegen aan paneel" en vervolgens te kiezen voor "vensterlijst".
* Cumulus007 vraagt zich elke keer weer af hoe je dit per ongeluk kunt verwijderen :P
* Thijs vraagt zich elke keer weer af of je zelf zonder fouten bent.

Dit is een klein foutje, Vistaus is bezig met een wiki-artikel daarover, hoe is het daarmee?

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/10, 21:30:01 »
Totnutoe heb ik dit al: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/UbuntuStandaardPanelen

Maar ik ga het lijstje nog aanvullen met de beschikbare applets :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/10, 21:33:57 »
Geen idee hoe dit kwam...
Toch bedankt. Een heel simpele oplossing voor een lastig probleem.

Merci!

Estree

Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global
Zet een vinkje bij >  locked down
Als U dat gedaan heeft kan U niks meer per ongeluk verwijderen.
Staat alles in mijn blogje.
http://sites.google.com/site/hardy804lts/Home
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/10, 21:40:17 »

Dit is een klein foutje, Vistaus is bezig met een wiki-artikel daarover, hoe is het daarmee?
Vanwaar zo'n vervelend verwijt? Ik bedoelde het niet vervelend hoor...

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/10, 21:44:10 »

Vanwaar zo'n vervelend verwijt? Ik bedoelde het niet vervelend hoor...
Af en toe vind ik eigenlijk dat je niet zo aardig bent tegen beginners, iedereen is ooit een keer begonnen. Dat kan voor jou 4 jaar geleden zijn en voor mij een half jaar, maar sommigen zijn hier net 2 maanden. Dan maken ze soms domme foutjes. Daar kunnen zij niets aan doen, een trap na vind ik dan niet passen.

Citaat
In dit artikel vind u hoe de standaard panelen zijn opgebouwd. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer u (per ongeluk) een paneel verwijderd en hem terug wil hebben.
Hier graag een t aan het eind.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/10, 21:49:38 »
@Thijs: Geen t, ik ben het woordje "hebt" per ongeluk vergeten ;)

Trouwens, laten we hier geen ruzie maken.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/10, 21:52:51 »

Ok, zo kan het ook.

Laten we eerst de reactie van Cumulus afwachten en daarna ontopic verderkletsen. ;)

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/11, 14:11:16 »

Je geeft immers zelf het antwoord al, Cumulus ;) :

Tja, als je de onderste balk verwijdert, dan verwijder je ook de vensterlijst.

Je verwijdert het onderste paneel (bijvoorbeeld omdat je maar één paneel wilt hebben) en weg zijn de programma's die je had geminimaliseerd. Het is ons, denk ik, allemaal weleens overkomen toen we net met Ubuntu begonnen. Mij wel, in ieder geval. =D Het is gelukkig heel simpel op te lossen, maar je moet maar net weten hoe. :)

« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/11, 14:11:43 »

Ok, zo kan het ook.

Laten we eerst de reactie van Cumulus afwachten en daarna ontopic verderkletsen. ;)
Tja Thijs, als je geen grapjes meer kunt verdragen, dan weet ik het ook niet meer ???

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/11, 16:56:27 »

Ok, zo kan het ook.

Tja Thijs, als je geen grapjes meer kunt verdragen, dan weet ik het ook niet meer ???
Beginners afkraken is niet mijn stijl van humor...

« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/11, 20:02:23 »
Ontopic graag :)

Offline estree

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/13, 20:50:09 »
Inderdaad,
en ik ben heel blij dat ik mijn "programma-balk" terug heb.