Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: deluge bittorrent - upload uitzetten?  (gelezen 3658 keer)

deluge bittorrent - upload uitzetten?
« Gepost op: 2007/09/28, 10:43:18 »
Mensen,

Ik gebruik Deluge als bittorrentclient.
Nu wil ik er eigenlijk voor zorgen, dattie wel download, maar *niet* upload.

Ik heb in de voorkeuren de uploadsnelheid al op 0 gezet. Toch blijft hij uploaden.....

Weet iemand of het mogelijk is de upload uit te schakelen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/28, 10:52:15 »
0 betekent meestal oneindig, dus juist niet nul. Probeer hem eens op 10 ofzo te zetten. Bittorrent werkt met down- en upload, dus helemaal uitzetten zal niet gaan. In zekere mate geldt ook dat hoe sneller/meer je upload hoe sneller/meer je download.

« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/28, 11:00:16 »
Citaat van: sisosteven
Mensen,

Ik heb in de voorkeuren de uploadsnelheid al op 0 gezet. Toch blijft hij uploaden.....

Je kan onder de keuze voorkeuren en dan het tabblad seeden kiezen om het seeden te stoppen wanneer de deelverhouding 0,0 is. Hiermee schakel je dus het seeden uit het nadeel hiervan is dat dan je downloadsnelheid drastisch naar beneden gaat. Ik zou er geen punt van maken als ik jou was. Hoe hoger je upload snelheid hoe sneller je download is. Ik heb hier ook wel eens mee zitten stoeien en heb gemerkt dat de standaard instellingen het beste resultaat geven.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/28, 12:59:14 »
Citaat van: Rulus
0 betekent meestal oneindig, dus juist niet nul.
In Deluge dus niet he, dat had ik al onderzocht... Daar is -1 oneindig. Dat was ook de standaard instelling.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/28, 13:01:36 »
Citaat van: robertvroegop
Citaat van: sisosteven
Mensen,

Je kan onder de keuze voorkeuren en dan het tabblad seeden kiezen om het seeden te stoppen wanneer de deelverhouding 0,0 is. Hiermee schakel je dus het seeden uit het nadeel hiervan is dat dan je downloadsnelheid drastisch naar beneden gaat. Ik zou er geen punt van maken als ik jou was. Hoe hoger je upload snelheid hoe sneller je download is. Ik heb hier ook wel eens mee zitten stoeien en heb gemerkt dat de standaard instellingen het beste resultaat geven.
Ah, die instelling heb ik nog niet geprobeert..... Ga ik doen! Bedankt!

P.S. Gelukkig ben jij mij niet :) Ik maak er geen punt van, dat doet de wet..... Downloaden is dit land toegestaan, uploaden niet..... En als rechtsgeaard Ubuntu-gebruiker houd ik niet van illegaal.

Overigens is mij bekend dat mijn uploadsnelheid dan zakt. Dat moet dan maar!

« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/28, 13:31:06 »
Helaas.
"seeden stoppen als een deelratio van 0,0 is bereikt"
dat werkt niet - hij gaat toch gewoon uploaden.