Dag samen,
Ik ben een totale nieuweling in Linux, maar heb wel enige ervaring met Windows-systemen.
Afgelopen vrijdag ben ik begonnen met het installeren van Ubuntu als dual boot op mijn Acer 9305 laptop.
Daar waar ik het over Windows heb: vergeef me, maar ik wil eerst grondig de (on)mogelijkheden van Ubuntu onderzoeken voordat ik mijn clients, NAS en server helemaal overzet; iets met oude schoenen en nog niet weggooien enzo.
Voor wie daarin geinteresseerd is -voor de eigenlijke vraag- hier wat bevindingen:
1) Blij verrast met de look-and-feel
2) Blij verrast met de mogelijkheden (klein voorbeeld; ik draai hier Exchange server op een W2K3 Server en ik kan evolution daar mooi aanhangen).
3) Blij verrast met de stabiliteit
4) Iets minder blij verrast met de diverse Linux commando's via terminal; als je een n00b bent, is dat toch een hele puzzel telkens, zeker wanneer je eigenlijk niet weet wat je aan het doen bent.
5) Blij verrast met de standaard Ubuntu-installatie voor wat betreft drivers voor deze laptop.
6) Wel behoorlijk wat zoekwerk gehad om mijn nVidia- en WLAN-kaarten aan de praat te krijgen -maar dat is (met enig geGoogle) wel gelukt.
7) Zeer aangenaam verrast met de uitgebreide repositories; geen idee dat er (al) zoveel software te krijgen is voor Linux systemen en de wijze van installeren (dus niet downloaden op een site en dan installeren, maar direct vanuit de GUI).
8) Zeer aangenaam verrast met de 64-bits architectuur (daar kun je onder Windows eigenlijk alleen maar van dromen).
Voor de Linux-diehards hier: de ACER kwam standaard met Vista en dat heb ik er na een avondje experimenteren meteen vanaf gegooid. @@#%#$%#$%#$% wat een rommel weer van Microsoft.
Dan mijn vraag:
Deze laptop is uitgerust met een webcam (Orbicam, merk Bison -de Acer laptops zijn uitgerust met een van drie modellen webcams; 2x Logitech en Bison).
Ik heb aMSN geinstalleerd, maar mijn webcam was niet te vinden. Met veel zoeken en hacken ook drivers ervoor gevonden, zodat ik nu in aMSN wel de webcam kan zien in de setup. Ik krijg nu een foutmelding: "Your webcam uses a palette that this extension doesn't support yet".
En daar loop ik vast. Heeft er iemand enig idee om me weer verder te helpen

Zeer bedankt !
p.s.: waarom aMSN, zou je zeggen... Ik sta op het punt om te emigreren en opa en oma zouden via MSN hun kleinkinderen wel eens willen zien. Vandaar.