Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Sharing files  (gelezen 835 keer)

Offline Thom

  • Lid
Probleem met Sharing files
« Gepost op: 2007/09/27, 17:42:50 »
Helaas moet ik toch weer op hulp vragen voor een netwerkprobleem. Ik heb zowel Ubuntu als Kubuntu geinstalleerd. Via de toepassing Netwerk of Verbinden met de server in Ubuntu heb ik een paar keer toegang gehad tot al met gedeelde mappen van mijn Windows PC's en een andere PC met Ubuntu. Maar om een of andere reden lukt het de ene keer wel en dan weer niet. Vandaag starte ik mijn Lixux PC op en had via Ubuntu direct verbinding met alle aangesloten PC's. Vervolgens een aantal MPS3 bestanden overgezet op mijn Linux PC, zonder problemen. Ik kon ook vanaf een Windows PC toegang krijgen (na intypen wachtwoord) op mij Linux PC. Daarna een update van wat programma gerund. Linux PC opnieuw opgestart, maar geen toegang tot mijn andere PC's gekregen.
Ik weet eigenlijk niet of de toepassing "Verbinden met de server" ik altijd mijn wachtwoord zou moet intypen. Dit werd in de tweede opstart niet gevraagd, kan mijn echter niet herinneren of dit standaard gevraagd wordt of niet.

Een tweede vraag is overigens welke toepassing ik in Kubuntu moet opstarten om bestanden van een andere PC te downloaden.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3