Had compiz-fusion geïnstalleerd in feisty samen met de fusion-icon en emerald-themes. Werkte prima.
Heb nu upgegraded naar gutsy door in de sources.list 'feisty' te vervangen door 'gutsy'. Compiz-fusion is nu blijkbaar standaard.
Het was even zoeken om de fusion-icon weer aan de praat te krijgen. Het is nogal verwarrend. Onder systeem>voorkeuren>uiterlijk heb je tab: visual effects. Daar heb je een knop 'custom'. Die heb ik aangezet. In ieder geval kan ik het fusion-icon gebruiken.
Maar wat er aan de hand is met emerald begrijp ik niet. Je kunt alleen maar de non-GPL'd themes ophalen. De GPL'd themes niet! En dan gebeurt het volgende:
Als je een programma start (zeg firefox) is de vensterlijst wit en zijn de knoppen verborgen. Je kan ze wel vinden door er met de muis naar te zoeken. Het commentaar-widget(als dat de juiste term is) verschijnt dan, bvb 'venster sluiten' en als je daar klikt verdwijnt inderdaad het venster.
Het vreemde is dat elk dialoogvenster, dat in een programma verschijnt wel de gekozen vensterlijstversiering en knoppen heeft!
Wat doe ik hier fout. En, vooral, is het op te lossen of moet ik geduldig wachten tot de distrubutie afgewerkt is? :/