Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Latitude D830  (gelezen 1190 keer)

Offline arjanhs

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Latitude D830
« Gepost op: 2007/09/26, 21:15:19 »
Bij het booten van mijn laptop met de Live-CD, krijg ipv van een desktop, een busybox scherm, wie weet hoe ik dit zou kunnen oplossen, ik heb 7.04 gebruikt.

Arjan

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
  • Steunpunt: Ja
Latitude D830
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/26, 22:53:04 »
probeer eens bij extra opties de helemaal achteraan de bootregel noapci toe te voegen en dan opnieuw booten.

Den Beiren

• Gast
Latitude D830
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/30, 03:26:21 »
Ik heb hetzelfde toestel,.. Feisty deed idd raar,.. gutsy installeerde probleemloos,..

Kan je me ook eens weten te zeggen of jij wél geluid uit de lappie krijgt?

Offline siegi

• Lid
Latitude D830
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/30, 12:57:41 »
IK heb dezelfde laptop besteld maar had op voorhand wel al wat research gedaan.  Kijk hier eens
https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/DellLatitudeD830

Den Beiren

• Gast
Latitude D830
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/03, 12:56:52 »
Blijkbaar moet je daar zelf drivers compilen e.d. (waar ik absoluut geen kennis van heb)
Is er geen makkelijker manier?

Den Beiren

• Gast
Latitude D830
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/08, 08:15:31 »
Bijkomende vaststelling,..

Draadloos internet gaat merkelijk trager dan via de kabel.
Dit probleem komt niet voor bij windows (dualbootsysteem)

Als ik ifconfig bekijk in het terminalvenster zie ik heel veel collisions, dropped packs enz.
In windows komt dit niet voor. Uiteraard staat de laptop in beide gevallen op dezelfde plaats (3 meter van de antenne)

Offline Marc Duval

• Lid
Latitude D830
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/14, 22:22:12 »
Mijn draadloos internet op de d830 werkt feilloos. Gewoon standaard gutsy-installatie.

Geluid krijg ik er echter ook niet uit. Misschien even wachten op de final release. Onder feisty werkte het wel. Je kan dat installeren met de alternative cd, je moet dan wel een beetje prutsen om de videodriver goed te krijgen.

Ik zou gutsy installeren en nog even wachten op de drivers voor de geluidskaart.

Aanvulling:

Ben toch even gaan zoeken en op het Engelse forum deze werkwijze gevonden. Bij mij klinkt heerlijk het vioolconcerto van Tchaikovski door de speakers :-)

sudo apt-get install module-assistant
sudo m-a update
sudo m-a prepare
sudo m-a a-i alsa

Daarna de alsa-modules herladen of gewoon even herstarten.

Music maestro!

Offline siegi

• Lid
Latitude D830
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/14, 22:47:09 »
Ik hoop hem nu eindelijk eens aan te krijgen.  
De installatie van geluid lijkt me niet zo moeilijk te zijn.  Als ik de laptop ga installeren ga ik proberen van een stappenplan met screenshots te maken.  Maar herinner me er nog maar eens ik vergeet die dingen nogal is.