Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WL-141 en Dapper  (gelezen 1142 keer)

Azalin

• Gast
WL-141 en Dapper
« Gepost op: 2006/05/21, 17:58:24 »
Nou had ik dus gezien en gelezen dat er in Dapper nu support zou zitten voor de ISL3886 WLAN chipset. Helaas was bij het opzetten mij al duidelijk dat dit niet de goede drivers zijn. Dus heb ik de PRISM00 drivers die ik ook onder Breezy draaide via Ndiswrapper (native drivers van Sitecom werken niet, dan knalt het hele systeem vast) op Dapper ook via ndiswrapper aan de praat en gebruik ik ons WLAN zonder echte problemen. Restarten zorgt er alleen voor dat de WLAN kaart niet helemaal goed gerest wordt en Dapper (Breezy ook trouwens) gaat dan wat gekke dingen doen. De computer uitzetten en weer aan is meestal de oplossing. Niet echt een probleem maar als er in Dapper nu support voor de kaart zit, dan heb ik dat natuurlijk liever. Dat zou de grillige grapjes van de kaart wellicht op kunnen lossen.

Na wat zoeken met Google kwam ik erachter dat een andere firmware wellicht zou helpen voor de islsm driver in Dapper. Nu heb ik wel een firmware voor de Network controller: Intersil Corporation ISL3886 [Prism Javelin/Prism Xbow] (rev 01) maar ik heb geen idee of deze gaat werken, en waar ik deze uberhaupt moet plaatsen.

In de synaptics zag ik wel linux-wlan-ng voorbij komen waar ook over firmware gesproken wordt... moet ik dat installeren? Gaat dat helpen of ... Is er iemand die mij bij dit experiment kan helpen? Als het niet lukt kan ik altijd nog terug naar de ndiswrapper met de Fujitsu drivers...

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
  • Steunpunt: Nee
WL-141 en Dapper
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/21, 19:35:35 »
Niets op de site van de fabrikant?

Edit, neen dus, had te snel gelezen) :)

Azalin

• Gast
WL-141 en Dapper
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/21, 20:11:24 »
Ik heb die vrienden al eens gemailed... en als je eens een lekker stug antwoord wil ... dan moet je de support afdeling van Sitecom eens mailen. Ten eerste duurt het een week of meer voor je antwoord krijgt en dan vaak is het een antwoord waar je echt niets mee kunt: nee.   of kan niet, niet aangeraden. Met Linux was het: wij maken geen drivers voor linux. Nou lekkere support. Niet zo van: als u daar en daar kijkt dan... of we zullen het eens bekijken of het interessant genoeg is om voor te developen... Niets van dat al. Dus nee, geen drivers bij Sitecom :( Maar de drivers via Ndiswrapper werken op zich wel.. het ging mij meer om het eventueel aan de praat krijgen van de ingebouwde prism54 drivers (islsm) waar schijnbaar wel ondertussen ISL3886 support in zit (WL-141 heeft ISL3886 chips)

Gast

• Gast
WL-141 en Dapper
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/06, 22:22:09 »
Ja, ik zit ook te klote met mijn Sitecom WL-120. Het lukt echt niet.