Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox, sites met Flash tergend traag  (gelezen 2036 keer)

Offline Htbaa

• Lid
    • http://blog.htbaa.com
Firefox, sites met Flash tergend traag
« Gepost op: 2007/09/24, 20:14:03 »
Hoi,

Als ik een website open die aardig wat flash onderdelen bevat dan wordt Firefox belachelijk traag. Flash speelt ontzettend schokkerig af en audio hapert ook. Wordt flash gewoon niet goed ondersteund, of kan dit komen vanwege het geweldige ATI Radeon 7000 kaartje met 64mb geheugen? Beetje lastig zo eerlijk gezegd.

Op mijn laptop (met Windows XP) die ook een 64mb (maar wel shared geheugen) kaart heeft van intel heb ik nergens geen problemen mee. Al is die processor anderhalf keer zo snel, dat weer wel.

Maar goed. Is het normaal dat flash voor geen meter loopt en zo nee, wat valt er aan te doen? Alvast bedankt.
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

HP Pavilion M9060, Intel Core 2 Duo E4500 @2,2ghz 2GB ram, 2x 320GB SATA-II, Nvidia 8400GS 256MB, Windows Vista

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/26, 08:22:57 »
Het is normaal dat Flash voor geen meter loopt op Linux. Er zijn ettelijke posts op dit forum die uw probleem aankaarten. Niks aan te doen. Ik ben al blij dat we flash sites kunnen bezoeken op een Linux machine :/

steven

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/26, 09:28:34 »
@Htbaa

Helaas werkt flash nog niet zo goed in linux.
Het beeld wordt in de browser schokkerig opgebouwd.
Hopelijk wordt dat in de toekomst snel opgelost.

Offline Htbaa

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/26, 19:22:54 »
Dan ligt het dus niet aan mijn bak :).
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

HP Pavilion M9060, Intel Core 2 Duo E4500 @2,2ghz 2GB ram, 2x 320GB SATA-II, Nvidia 8400GS 256MB, Windows Vista

steven

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/26, 20:35:14 »
@Htbaa.

Je zou eens Dapper  kunnen uitproberen.
Op mijn bak (pentium 3 ,1gig ,500 mb, geforce 2) loop dapper (en dus ook  firefox) sneller dan Feisty.
Maar dat is op mijn configuratie.
Bij jou pc configuratie hoeft dat dus niet zo te zijn.

Offline Htbaa

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/26, 20:43:24 »
Ik zit zelf op een AMD Athlon XP 2000+ met 1gig en een ATI Radeon 7000 (64mb) kaartje. Ga binnenkort de video kaart updaten maar ben er nog niet over uit welke dat gaat worden.

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen Feisty en Dapper?
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

steven

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/26, 20:46:11 »
@Htbaa

Dapper is de Lts (long term support) versie,
Dus een versie die tot 6-2009 ondersteund wordt.
Dus echt een systeem voor bedrijfskritische toepassing.
Een versie waar stabiliteit boven alles gaat.

steven

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/26, 20:50:17 »
@Htbaa
Misschien heb je hier iets aan.

Luckily Pascal de Bruijn made a very good start by meantioning a lot of tips that we 'know'. I made some additions and changes to that list and here it comes:
Common rules of thumb

* Don't buy hardware that has been on the market for less than six months. The developers need time to make drivers if the hardware is more or less largely adapted.
    * Don't buy lowbudget hardware, since they usually have less (driver) support
    * Don't buy anything with a SiS/ALi/ULi chip, since they are mostly not supported
    * Buy A-brand hardware (or B-brand hardware if you have carefully reviewed all specifications)
    * Take the latest Ubuntu LiveCD with you to the computer store and check if the CD starts/works and if the hardware is recognized (DO NOT INSTALL ANYTHING!) if you are planning on buying a laptop or pre-built computer

NIC's

* Intel has great drivers and is preferred
    * Realtek also has great drivers for almost any chipset and is preferred
    * Broadcom will usually work, but if possible get an Intel or Realtek
    * There are WLAN cards which are supported through MadWifi (take a look at their supported cards list)

Graphics

* Nvidia has good drivers (if you want to play games, buy an Nvidia card)
    * ATI has mediocre drivers
    * Intel has good drivers, but I wouldn't play games on it

Printers

* Check OpenPrinting BEFORE you buy the printer!

Laptops

* I've only bought one laptop yet, and it was an Hewlett-Packard and all of the hardware works. HP is also a great brand, since it often supports Linux. I recommend it!

That's all folks!

Offline Htbaa

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/26, 21:49:14 »
Qua printer (HP) en NIC zit ik wel goed, al gebruik ik zelf draadloos, maar dat werkt verder allemaal goed.

Ik zat zelf al aan een nvidia te denken, maar heb zelf niet zoveel verstand van video kaarten. Ik wil niet een te oude hebben, maar een te nieuwe die min of meer te krachtig is voor me huidige configuratie moet natuurlijk ook weer niet. Verder ben ik beperkt tot AGP. Maar ik denk niet dat dit het juiste topic daar voor is, al maakt het me zelf overigens niet zoveel uit als iemand hier mij er tips over kan geven. Had zelf een 7600 GS of GT op het oog.
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

steven

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/26, 22:16:15 »
@htbaa.

Als je een andere video kaart wil aanschaffen en je wil daarover advies kan je beter een nieuw draadje openen. (onder hardware).
Wat ik ervan weet is dat Nvidia over het algemeen een goede keus is in linux.
Maar anderen op dit forum weten daar veel meer van dan ik en kunnen je precies vertellen welke kaart geschikt is voor linux.

Offline Htbaa

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/26, 22:25:55 »
Oke zal ik een deze dagen doen :-).
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

Offline Dave

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/01, 11:29:11 »
elke server is op z'n tijd ook nog eens moeilijk bereikbaar en met veel download als met zware flash zal dat nog merkbaarder zijn.

Offline Htbaa

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/01, 18:00:11 »
Dit was geen geval van een trage website hoor.
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

Offline Dave

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/01, 18:16:25 »
de bereikbaarheid van een server gaat langs vele knelpunten.
Daar is elke site van afhankelijk, makkelijk te laden of niet.

Offline Htbaa

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/01, 21:15:03 »
Geloof mij, dit gaat niet om een trage website. Op mijn Windows XP laptop is de site bij het eerste bezoek in 2 seconden geladen. Op Ubuntu duurd dat rustig 10 seconden. En vervolgens zijn flash filmpjes niet af te spelen. Audio hakelt en het filmpje stottert ook.

Maar goed, ik haal binnenkort een nieuw systeem. Misschien dat het dan beter is.
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren