Klopt helemaal tukcedo

Bij ons op het forum word waar echt noodzakelijk is directe oplossingen gegeven.
Echter daar waar je al ziet dat die persoon zelf al lekker kan knutselen worden antwoorden gegeven in educatieve zin.
Kant & klare brokken aan iemand geven resulteerd dat die persoon niets leert.
Jezelf te pletter zoeken naar een oplossing voor een probleem resulteerd dat je het nooit meer vergeet.
En in dit geval lieve els gaf ik dit antwoord omdat je zelf zeer resoluut was in je beslissing.
Neem me niet kwalijk? Zoals het hoort? Ik maak zelf wel uit waar de websites komen
En we zitten niet hier om eindeloos ergens over te discuseren, maar om oplossingen te bedenken en wat te leren.
En Linux is lekker flexibel en kan alles doen wat jij wilt op de manier zoals jij dit wilt.
Nix mis mee.
Echter ??
Ik zal (misschien een) raar voorbeeld geven.
Jij gaat zometeen een CMS website testen in een andere map.
Je gaat installeren, en zoals gewoonlijk word dit gedaan door een script.
De makers van dit script werken op de manier zoals het file system van Debian - Ubuntu in elkaar steekt.
Je steekt van wal en hoppa, het script kan MySQL niet vinden, of het gooit de halve website in de www map en de rest in je home.
Eindresultaat ??
een zooitje.
Nogmaals dit hoeft helemaal niet te gebeuren, maar kan wel wanneer je afwijkend werkt op je PC.
Nog een voorbeeld:
Je installeerd Apache ( wat kwa veiligheid toch al niet het ju-van-het is)
Maagoe de hele wereld werkt met apache dus vooruit maar met de geit.
Mooier was geweest met
Caudium (voorheen bekend als Roxen) mja, zomaar ff met Caudium beginnen en dan nog met de problemen omgaan omdat alles op Apache is ge-ent word je ook niet blij van.
Goed ik had het over Apache op de pc zetten he ??
Dus een ware webserver die actief is en werkt in een map waar hij niet hoort te werken en die map word weer niet afgeschermt door een ".htaccess" file.
ergo:
in mijn ogen ben je op dat moment ergens als een gek lekken aan het prikken in je systeem zonder dat je van te voren een duidelijk overzicht hebt van de consequenties.
Nogmaals ik haal zomaar een paar dingetje aan waarvan ik al in mijn vorige postje hoopte dat dit een belltje liet rinkelen.
Ik probeerde je aan het denken te zetten over de gevolgen van het ( niet werken zoals het hoort)
Tuurlijk begrijp ik je motivatie en je bent vrij om te doen wat je wilt.
echter ?
Natuurlijk ben ik het met jullie principe eens, maar wat is hier mis mee, als het zo niet de bedoeling is wat doen dan die directories sites-available en sites-enabled in de (standaard) installatie van apache?
Die link naar die site met uitleg valt bij mij onder de categorie voorbeelden en niet onder de categorie ( Zo moet je het doen)
Verder nix mis mee want je leert ervan.
Die vraag over sites-available en sites-enabled die je erachter stelt verontrust me meer, hier moet je dus als een raket achteraan om te weten te komen waarvoor die dienen

Leuke Linkjes hiervoor zijn:
http://www.langens.eu/tim/ict/ebook.pdfhttp://www.atcomputing.nl/Training/voorbeelden/apache-web-server-configuratie.pdfhttp://www.techzine.nl/tutorials/44/1effin als je online iets kan vinden van Prof. K. De Bosschere dan is het wel goed.
Nogmaals ik heb er nix op tegen dat je dingen doet zoals jij dit wilt.
SCCS