Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe moet je vensters transparant maken?  (gelezen 1082 keer)

clytn020

• Gast
Hoe moet je vensters transparant maken?
« Gepost op: 2007/09/19, 11:31:20 »
Hallo, misschien kan iemand me helpen, ik wil namelijk mijn vensters bij mijn Ubuntu (7.04) transparant maken, maar weet niet hoe ik dit moet doen. Wie weet of dit kan, en hoe dat dan moet?
Groet

Taygeto

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/19, 11:58:45 »
Met Beryl kan je de transparantie van een venster veranderen door alt ingedrukt te houden en met je muiswieltje te scrollen. Die transparantie wordt wel niet onthouden als je de toepassing afsluit, dus dat is mss niet ideaal. Ook LookingGlass3D ziet er zeer flashy uit, heb ik zelf wel nog niet geprobeerd. Maar enkele screenshots hebben toch wel mijn interesse opgewekt :).

Offline Quinten Verlinden

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/19, 15:52:06 »
Kijk eens op de Nederlandstalige Documentatie (onderdaan mijn post volg dat linkje) en lees de Wikipagina over beryl. Dat is het programma dat die effecten geeft.

Succes Q.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/19, 15:54:41 »
Met aterm kan je een transparant terminal window maken.
Via apt-get te verkrijgen. En onder de Desktop Preferences (dit zeg ik zo even uit mijn hoofd) kun je ook nog iets regelen als ik me goed herinner.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/19, 17:18:07 »
klik met rechts op het paneel dan naar eigenschappen<=> achtergond<=>effen kleur en dan de knop stijl helemaal naar links en dan is je paneel transparant.