Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoord veranderen  (gelezen 1194 keer)

TomDaBomB

• Gast
wachtwoord veranderen
« Gepost op: 2006/05/19, 10:05:58 »
Hoi allemaal
 ik ben nog vrij nieuw met linux  en ik vroeg me af of het mogelijk is om  het administrator wachtwoord te veranderen(dat wachtwoord wat je met sudo commands invoert zegmaar).
 ik heb eerst geprobeerd het te veranderen via het menu systeem>beheer>gebruikers en groepen maar asl  mijn gebruiker aanklik en een wachtwoord invoer geberut er voor  de rest niks
 ik heb gezocht op zowel het nederlandse al het engels ubuntu forum maa rik kon niks vinden, daarom hoop ik dat een van jullie mij kan helpen,
alvast bedankt!

[edit] ik  gebruik de gewone(gnome) versie van ubuntu en ben tot nu toe erg tevreden

Azalin

• Gast
wachtwoord veranderen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/19, 10:10:57 »
Voor zover ik weet is het wachtwoord dat je moet intiepen wanneer je een sudo commando uitvoert hetzelfde wachtwoord als van de huidige gebruiker. De gebruiker en wachtwoord die je opgegeven hebt tijdens installatie. Als je het wachtwoord van die gebruiker wilt veranderen dan kun je dat toch gewoon bij Gebruikers doen lijkt me? Dat lukt je niet? Of heb je het wachtwoord veranderd en doe je dan sudo met het nieuwe wachtwoord en pakt hij dat dan niet?

Offline Dennis Kaarsemaker

• Administrator
    • dennis
    • http://www.kaarsemaker.net
  • Steunpunt: Nee
wachtwoord veranderen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/19, 10:31:30 »
System -> Preferences -> About me

In dat venster kun je je wachtwoord (wat dus ook je sudo wachtwoord is) veranderen.

TomDaBomB

• Gast
wachtwoord veranderen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/19, 10:54:10 »
Citaat van: Dennis
System -> Preferences -> About me

In dat venster kun je je wachtwoord (wat dus ook je sudo wachtwoord is) veranderen.
ja dat was hetgene dat ik zocht  hartelijk bedankt!