Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwsgroepen HOWTO  (gelezen 19527 keer)

Absolute_Alpine

• Gast
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #25 Gepost op: 2007/11/06, 22:18:25 »
Heb de bovenstaande HowTo gevolgd, maar krijg in KLibido de foutmelding:"No Data to Decoce" Iemand een idee wat hier is mis gegaan ?

Maarten

Offline ivo

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #26 Gepost op: 2007/11/06, 23:12:26 »
Citaat van: Donderbokje
Leuke howto!

Zelf gebruik ik liever hellanzb om te downloaden.
Je zet enkel een nzb in een bepaalde map, je start hellanzb en de rest gaat vanzelf. (downloaden, repareren en uitpakken)
Op binaries4all kun je ook veel informatie vinden over het gebruik van nieuwsgroepen.

gegroet
Nadeel (niet oorzakelijk van hellanzb of een andere nzb leecher): niet alle posts op usenet gaan vergezeld van een .nzb file. Er wordt  nog steeds erg veel in plain splitted rar archives gepost.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/06, 23:25:04 »
Chello (UPC) doet niet meer aan binaries in nieuwgroepen :(
Tis maar dat je het weet.

http://www.chelloo.com/upc/upc-mededelingen/de-binary-newsservers-van-chello-worden-op-18-juni-uitgezet-t19231.0.html

Ik zit bij chello en heb nu een usenet abbonnement bij wedeka .

Ik gebruik pan voor binaries in usenet, die kan ook nzb files aan en is lekker gtk2

Offline Htbaa

• Lid
    • http://blog.htbaa.com
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #28 Gepost op: 2007/11/07, 00:30:27 »
De nieuwsgroepen van Chello waren sowieso al niet goed. Eweka is prima.

Voor die splitted rar files kan je Quickpar onder Wine proberen. Of je maakt gebruik van cat om de bestanden achter elkaar te plakken.

Stel je hebt een mapje met je splitted files, bijv. van een mpeg. Dan kan je simpelweg het volgende doen.
cat * > test.mpg
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

HP Pavilion M9060, Intel Core 2 Duo E4500 @2,2ghz 2GB ram, 2x 320GB SATA-II, Nvidia 8400GS 256MB, Windows Vista

Offline shappie

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #29 Gepost op: 2007/11/07, 17:01:54 »
Sinds een tijdje heeft XS4all zijn retentie weer verhoogd! Ik heb nu 21 dagen retentie en dat met een gratis (je moet wel bij XS4all zitten natuurlijk) newsserver. Ik ben erg goed over de compleetheid en snelheid te spreken, wat dat betreft is XS4all echt een goede provider (alleen betaal je daar ook wel voor).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline rja

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #30 Gepost op: 2007/11/11, 12:36:10 »
Citaat van: shappie
Sinds een tijdje heeft XS4all zijn retentie weer verhoogd! Ik heb nu 21 dagen retentie en dat met een gratis (je moet wel bij XS4all zitten natuurlijk) newsserver. Ik ben erg goed over de compleetheid en snelheid te spreken, wat dat betreft is XS4all echt een goede provider (alleen betaal je daar ook wel voor).
Ik ben bij Xs4all weggegaan omdat ik Xs4all te duur vond.

Naast m'n casema aansluiting - die usenet server gebruik als ik Fill server - heb ik een account bij Tweaknews, ben ik nog steeds veel goedkoper als bij Xs4all.

Offline shappie

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #31 Gepost op: 2007/11/11, 14:54:49 »
Ik woon in een dorpje en heb helaas niet zoveel keuze dus bijv. een goedkoop casema abbo kan gewoon niet. Maar ik klaag niet hoor, sinds XS4all only is het wel iets goedkoper geworden trouwens.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline freek63

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #32 Gepost op: 2007/11/21, 18:34:09 »
Wat is nu het beste  nieuws groep voor ubuntu 7.10

Offline thieuke

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #33 Gepost op: 2008/08/21, 21:49:29 »
Zo zal deze eens even uit het stof halen.

Ben een zware gebruiker van downloaden d.m.v. nieuwsgroepen en dankzij de how to in de eerste post is het helemaal gelukt. Klibido download lekker met af en toe meer dan 2000 kb/s, het parren gaat goed met pypar! Het programma unrar heb ik nog niet uit kunnen proberen want dat vond de pc niet, maar wel een ander programma dus we zullen het wel zien.

Heb wel een vraagje:

Voorheen even met newsleecher gewerkt en daarna met newsreactor, maar duie programmaś downloaden enkel. Wat is de bedoeling bij Klibido van het DECODING????

Wat decode hij dan?

alvast bedankt!
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline jan11000

• Lid
Nieuwsgroepen HOWTO
« Reactie #34 Gepost op: 2008/08/22, 16:36:34 »
Alle download programma's decoden, want op usenet word alles in stukjes gesneden(en ik bedoel niet de rar files), de rar files worden weer in kleinere stukjes gesneden en verstuurd.

Dus film.iso, gaat naar film.iso.001 film.iso.002 etc.
Maar elk bovenstaande stukje word weer in kleinere stukjes gesneden, en dit moet je dus weer decoden.

Zelf gebruik ik hellanzb met lottanzb, dit werkt goed en hij pakt automatisch uit.

In linux vind ik geen goede programma die grote groepen kan binnenhalen, dus alle berichten ophalen, zodat je in de groep kan gaan zoeken.
Veel linux programma's lopen vast op de hoeveelheid.
Laatst gelezen dat grabit(windows programma) dit wel kon, maar moet ik nog testen.

Voor de rest zou ik newsleecher for linux willen hebben, alleen jammer dat dit er niet is.