Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Versie 7.10 beschikbaar  (gelezen 672 keer)

Versie 7.10 beschikbaar
« Gepost op: 2007/09/15, 07:54:08 »
Vanmorgen verscheen na; gksu "update-manager -d" te hebben ingetikt de mededeling dat Versie 7.10 beschikbaar was. Maar toen ik hem wou upgraden mislukte dat. De volgende tekst verscheen in het terminal venster:

extracting '/tmp/tmpM2s90A/gutsy.tar.gz'
authenticate '/tmp/tmpM2s90A/gutsy.tar.gz' against '/tmp/tmpM2s90A/gutsy.tar.gz.gpg'
could not send the dbus Inhibit signal: global name 'dbus' is not defined
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/UpdateManager/UpdateManager.py", line 914, in on_button_dist_upgrade_clicked
    fetcher.run()
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/UpdateManager/Core/DistUpgradeFetcherCore.py", line 178, in run
    self.runDistUpgrader()
  File "/usr/lib/python2.5/site-packages/UpdateManager/DistUpgradeFetcher.py", line 53, in runDistUpgrader
    if os.getuid() != 0:
NameError: global name 'os' is not defined
could not send the dbus Inhibit signal: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
/usr/lib/python2.5/site-packages/UpdateManager/DistUpgradeFetcher.py:81: GtkWarning: gtk_scrolled_window_add: assertion `bin->child == NULL' failed
  self.parent.scrolled_notes.add(textview_release_notes)

Ik heb geprobeerd te ontcijferen wat hiermee bedoeld wordt maar ik kan er geen "chocola van maken" !
Wie wel?

Offline wutnubu

• Lid
Versie 7.10 beschikbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/15, 08:02:47 »
Versie 7.10 komt op 18 oktober pas uit, dus als daarnaartoe geupdate wordt heb je maken met een alfa- of beta release.
Volgens mij moeten ook je repos aangepast worden alvorens dat kan.

Het is niet verstandig daar in te gaan rommelen, je systeem kan een beetje kaduuk gaan.

Zelf kan ik er ook niet zo heel veel chocola van maken. 't ziet er wel puur uit ;), dus dat moeten anderen even aangeven.

Groet