Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na crash startmenu weg  (gelezen 1019 keer)

Waster

• Gast
Na crash startmenu weg
« Gepost op: 2007/09/14, 14:21:15 »
Ik heb een probleem dat ik geen startmenu meer heb. Alleen places, system en quit doen het nog, maar verder alle applications zijn verdwenen. Dit is sinds mijn hele partitie vol was geschreven en er geen ruimte meer was om naar de schijf toe te schrijven. Ik heb nu inmiddels weer genoeg ruimte op deze partitie, maar de applications in het startmenu zijn allemaal weg. Voor de rest werkt alles op mijn pc nog wel en de applications staan gewoon nog in /usr/share/applications/. En als ik via het control-center 'main menu' probeer op te starten om de applications weer in het menu te zetten wordt dit programma niet opgestart. Het probleem is ontstaan toen de partitie volraakte. Ik denk dat een excutable of een configuratiebestand van het gnomemenu is beschadigd, omdat er niet naartoe geschreven kon worden toen de hele partitie was volgeschreven. Maar omdat ik verder geen expliciete foutmelding krijg kan ik het probleem niet zelf oplossen. Wat kan ik nog verder proberen en in welke logs zouden eventuele foutmeldingen kunnen staan?

Na crash startmenu weg
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 16:52:18 »
Misschien een veel te simplistische oplossing.....
Heb je geprobeert om de "menubalk" van je paneel te verwijderen en daarna er weer op te zetten? Misschien komt het dan wel weer juist terug.
Rechtermuisklik op de menubalk, item verwijderen, rechtermuisklik op het paneel, toevoegen, en dan in het venster de menubalk selecteren (of het hoofdmenu, als je dat liever gebruikt).

Helpt dat?

Waster

• Gast
Na crash startmenu weg
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 17:28:01 »
Heb ik al geprobeerd en helpt niet. Hier is trouwens een screenshot van het probleem:

http://img401.imageshack.us/img401/9448/screenshotmc3.png

En omdat de alacarte menu-editor het net als mijn menu ook niet doet, krijg ik deze errors in terminal:

Citaat
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/alacarte", line 36, in
main()
File "/usr/bin/alacarte", line 32, in main
app = MainWindow(datadir, version, sys.argv)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/Alacarte/MainWindow.py", line 49, in __init__
self.editor = MenuEditor()
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/Alacarte/MenuEditor.py", line 36, in __init__
self.__loadMenus()
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/Alacarte/MenuEditor.py", line 46, in __loadMenus
self.applications.dom = xml.dom.minidom.parse(self.applications.path)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/_xmlplus/dom/minidom.py", line 1915, in parse
return expatbuilder.parse(file)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/_xmlplus/dom/expatbuilder.py", line 926, in parse
result = builder.parseFile(fp)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/_xmlplus/dom/expatbuilder.py", line 211, in parseFile
parser.Parse("", True)
xml.parsers.expat.ExpatError: no element found: line 1, column 0
Misschien zit hier een beschadigd bestand tussen.

Na crash startmenu weg
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/14, 18:12:26 »
Wazig zeg.
Met de code in de terminal kan ik je niet helpen, daar heb ik te weinig ervaring mee, sorry.
Maar beter dan je op de verkeerde weg brengen.....