Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Linux GebruikersGroep Zeeland (in Oprichting)  (gelezen 73139 keer)

Offline SWAT

• Administrator
Ubuntu Linux GebruikersGroep Zeeland (in Oprichting)
« Reactie #125 Gepost op: 2008/01/04, 16:34:15 »
Ik had zaterdagavond 12 januari 20.00 in mijn agenda geschreven (maar ik ben nog wel een beetje flexibel). Wil iedereen die wel kan en/of wil komen, even kort reageren in dit topic?

Offline Reno2

• Lid
« Reactie #126 Gepost op: 2008/01/07, 11:37:12 »
Om te beginnen ,

Wil ik een ieder die, zijn/haar medeleven toonde via het forum ontzettend bedanken.
Ook iedereen die de moed niet hebben laten zakken voor het: ULGZ(v)
Hier in het bijzonder: Rempx, die niet langer dan een half uur nodig had om tot actie over te gaan.   En Glupper68, die ook nog de moeite heeft genomen mij te contacteren. En veel is blijven posten op dit forum.

Ook iedereen nog een voorspoedig 2008 en verder.......

Het doet mij nu goed te zien, dat niet de hele boel na mijn plotselinge afwezigheid is afgeblazen maar dat er zelfs al een treffen is geweest. Waar ik zeker zeer nieuwsgierig naar ben, hoe dit is verlopen en wat de aanwezigen er van hebben gevonden en/of van hebben kunnen leren.

Helaas zie ik mijzelf hier nu nog niet meteen weer geheel de draad  opnemen. Hoe graag ik dit ook zou willen. Voorlopig ben ik nog even genoodzaakt van af de “kant� lijn mee te kijken (denken). Gedeeltelijk nog wegens mijn conditie maar, ook door het feit dat, zelfs de UBUNTU release 7.10,  redelijk aan mij voorbij gegaan is. Als ook de veranderingen op de Ubuntu site zelf. Voorlopig dus  nog even rustig aan .
Vragen richting mij kunnen natuurlijk gewoon weer. Al kan mijn reactie tijd zo nu en dan wat vertraagd zijn. Verder hoop ik dat er iemand bereid is, mij “even�  een update over de verdere stand van zaken  zou willen geven.
Nogmaals dank.

Vriendelijke groet.
Een blij om terug te zijn,

Linusbtu
If you talk with the animals, they will talk with you, and you will know each other.If you don't talk to them, you will not know them, and what you do not know, you will fear. What one fears, one destroys.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #127 Gepost op: 2008/01/07, 12:08:00 »
Welkom terug en succes met je revalidatie :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Dave

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2008/01/07, 12:08:32 »
Linusbtu wat goed je weer te lezen hier.
Je hebt een zware dobber te verduren gehad begrijp ik en revalidatie gaat ook niet vanzelf.
Sterkte er nog mee nog.

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #129 Gepost op: 2008/01/07, 12:19:21 »
Linusbtu, erg goed om weer wat van je te horen en veel gezondheid gewenst in 2008! Succes met je revalidatie. Zodra er updates zijn, komen die vanzelf jouw kant op.

Offline Reno2

• Lid
« Reactie #130 Gepost op: 2008/01/07, 12:29:14 »
Jeetje, zo wordt ik verlegen jongens.
Maar doet wel goed :)
If you talk with the animals, they will talk with you, and you will know each other.If you don't talk to them, you will not know them, and what you do not know, you will fear. What one fears, one destroys.

Offline slowfox

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2008/01/07, 13:38:20 »
Welkom terug Linusbtu, dat is een rare gewaarwording, als een vast bezoeker van dit forum in eens spoorloos is, veel sterkte en beterschap.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #132 Gepost op: 2008/01/07, 18:21:33 »
Citaat van: SWAT
Ik had zaterdagavond 12 januari 20.00 in mijn agenda geschreven (maar ik ben nog wel een beetje flexibel). Wil iedereen die wel kan en/of wil komen, even kort reageren in dit topic?
In principe ben ik er, als ik maar weet waar :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline joseph

• Lid
« Reactie #133 Gepost op: 2008/01/07, 22:33:12 »
Kijk dat doet deugd.
Linusbtu dat het een heel voorspoedig (in dit geval naast de overdrachtelijke vooral ook in fysieke zin) 2008 mag zijn.

Offline glupper68

• Lid
« Reactie #134 Gepost op: 2008/01/08, 08:09:44 »
Okay Linusbtu, welkom terug, hopend op een fysiek beter jaar!
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #135 Gepost op: 2008/01/10, 21:12:35 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: SWAT
In principe ben ik er, als ik maar weet waar :lol:
r0n, als wij de enigen zijn, dan kunnen we beter even via de mail allerlei dingen bespreken (en/of we spreken even wat 'dichterbij' af). Beetje zonde van de reistijd, als we daar met z'n 2-en staan, terwijl we ook veel dichterbij kunnen afspreken :) Heb je stiekem al lang niet meer gezien ;)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #136 Gepost op: 2008/01/10, 21:45:37 »
Laten we het dan zo doen, dat er één thuis kan blijven .......
Mijn voordeur kan open ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline joseph

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2008/01/11, 18:16:58 »
Helaas, geen desinteresse maar mij lukt het in ieder geval niet om morgen in Goes te zijn :(.
'T is inderdaad wel erg stil hier.... zijn er nog maar zo weinig over van die 14 "geregistreerde gebruikers" in oktober?

Offline slowfox

• Lid
« Reactie #138 Gepost op: 2008/01/11, 18:19:48 »
Ook ik kan er helaas wegens hobby(dansen open huis bij Amanda en Henk Kiel inde Halle te Axel) en mijn verjaardag er niet bijzijn. Volgende keer beter, want de interesse is er zeker.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 2008/01/11, 20:50:41 »
Citaat van: joseph
Helaas, geen desinteresse maar mij lukt het in ieder geval niet om morgen in Goes te zijn :(.
'T is inderdaad wel erg stil hier.... zijn er nog maar zo weinig over van die 14 "geregistreerde gebruikers" in oktober?
Hoewel ik vanmiddag nog in Goes was trekt dat me niet zo qua reistijd en kosten(tunnel). De 35km naar Terneuzen vond ik al mooi zat.
Mischien als ik later weer de beschikking over een auto heb, dan vind ik savonds langere ritten rijden ook minder bezwaarlijk dan met de motor.

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #140 Gepost op: 2008/01/11, 21:27:12 »
Ah, sowieso super dat jullie even reageren. Uit het oog, niet uit het hart dus :)

Misschien een alternatief: doordeweeks 's avonds een IRC meeting? (ik kan wel een kanaal regelen). Donderdag 17 januari om 19.30?

r0n, ik zal je zeer binnenkort daarover mailen. Ben benieuwd waar je precies woont :)

Juiceh

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: 2008/01/12, 18:52:32 »
Inderdaad moeilijk om een Ubuntu/Linux gebruiker te vinden, vooral omdat het niet standaard bij je computer zit.

Offline Paul7

• Lid
« Reactie #142 Gepost op: 2008/08/30, 16:08:21 »
Met belangstelling deze topic gelezen. Als absolute beginner met linux wil z.s.m. afscheid gaan nemen van Windows (Vista) en alle overige veel te dure software.

Ik heb een aantal boeken (2) over Linux gekocht om mij enigsinds in te lezen maar dat valt zeker niet mee.

Uiteindelijk toch maar besloten om een berichtje achter te laten op dit forum. (kom nl ook uit zeeuws-vlaanderen) maar heb meer vragen dan antwoorden. Dat was dan ook de drempel.... ik meen dat je als linux gebruiker eerst veel zelf moet uitzoeken voordat je anderen met vragen bestookt. Op zich niets mis mee maar als bijne ex-windows gebruiker is het wel een drempel. De meest simele vragen kan je in een nieuwsgroep plaatsen (het gemak dient de mens).

Als ik het goed heb gelezen is er na de 17e geen bijeenkomst meer geweest ? is dit juist ? betekend dit dan ook dat de afdeling Zeeuws-Vlaanderen, Zeeland (Zuid-West Nederland) alweer ter ziele is ?

Zo niet dan verneem ik graag de datum voor de nieuwe bijeenkomst.

Paul

« Reactie #143 Gepost op: 2008/08/30, 17:17:37 »
-
« Laatst bewerkt op: 2012/07/21, 06:14:12 door Cumulus007 »

Zooman11

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 2008/10/01, 01:13:31 »
Hey hallo!

Sins een goeie maand heb ik Vista van mijn systeem geknikert!
Ik heb al wel eens eerder versieś van linux geprobeert maar die waren het vaak allemaal net niet...

Nu met Ubuntu lukt alles wel!
Ik ben ook een World of Warcraft speler en heb dat dus ook via de engelse fora's aan de praat
gekregen!

Ik kom by the way uit Vlissingen dus er is weer een zeeuws lid bij de communitie!

grtz

Zooman

« Reactie #145 Gepost op: 2008/10/10, 16:21:52 »
-
« Laatst bewerkt op: 2012/07/21, 06:14:21 door Cumulus007 »

Duno

• Gast
Re: Ubuntu Linux GebruikersGroep Zeeland (in Oprichting)
« Reactie #146 Gepost op: 2008/11/16, 18:39:22 »
He

Ik heb ook wel interesse in een bijeenkomst van ubuntu gebruikers  , heb het er gister opgezet naast winxp 
1ste    indruk goed  
           email   Pidgin  is working
           verders als ik de geluidskaart   in een bepaald menu test hoor ik geluid   maar in vlc  ( ja inmiddels ook geinstalleerd  heb ik geen 
           geluid )
           zo zie je kom er wel uit maar een hoop moet ik nog leren te begrijpen , Maar ja rome is ook niet in 1 dag gebouwd .
           zo laat wat van je horen en wie weet kunnen we afspreken en een hoop van mekaar leren , en al heb je zelf geen probleem     
           door bij andere over de schouder me te kijken daar leer je het meest mee

Greets Duno
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 18:58:48 door Duno »

« Reactie #147 Gepost op: 2008/11/16, 18:50:24 »
-
« Laatst bewerkt op: 2012/07/21, 06:14:27 door Cumulus007 »

Duno

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: 2008/11/16, 19:25:12 »
ik denk dat ik 8.10 heb als ik bij systeem /hulp en ondersteuning  klik  en dan nieuw bij ubuntu zie ik rechts 8.10 staan

Heb Ubuntu  via de prog  Wubi , perfect gewoon geen problemen  ondervonden ,   en geluid staat nu op sblive  daar werkt het alleen ergens anders niet nu wel dus zie onder . Maar ik probeer er uit te komen    heb ook nog wat op het moederbord  (geluid) zitten wat  ik in de bios kan aanzetten , hoeft dus niet

update    met de radio heb ik wel geluid  dus het ligt aan vlc 

Thnks fore  replay

Greets Duno
« Laatst bewerkt op: 2008/11/17, 15:19:15 door Duno »

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2008/11/20, 00:43:31 »
Hoi, Ik kom net van de computerclub de Sasse Vrienden uit Sas van Gent en daar heb ik ook een aantal mensen geintresseerd gekregen in Ubuntu. Tot de demo-dag enkele weken geleden werkte iedereen met Windows. Vandaag kwam ik er en stonden er al 3 computers op Ubuntu. Alleen al omdat ik er over gesproken had. Leuk dat iedereen zo gemotiveerd is. Misschien intressant voor de lokale mensen om ook eens langs te komen en info te delen. Kijk op de site voor clubdatums, www.desassevrienden.nl

Zodra er aan de "overkant" iets georganiseerd wordt, is het voor mij al moeilijk om daar langs te gaan aangezien ik op onreglmatige tijden werk. Sas is voor mij goed te doen, vandaar.
Misschien leuk als je ook eens langs komt, ikzelf heb nog niet zoveel kennis van Ubuntu. De meeste info haal ik uit dit forum waar ik heel veel goede ondersteuning en hulp krijg.

Ik heb sinds een weekje een community opgericht op zeelandnet.nl om Ubuntu lokaal te promoten. Veel verwijzingen naar deze site (forum en dokumentatie) zodat mensen er niet alleen voor staan. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om gelijkgestemden te vinden en heb zelf ook alles alleen uit moeten dokteren omdat iedereen met windows werkt.

Het is leuk om te horen dat er steeds meer mensen Ubuntu gaan gebruiken en ook dat er meer in de buurt zitten dan gedacht...
Oja, zelf kom ik uit midden Zeeuws-Vlaanderen en Sas is dus lekker dicht bij. Kom je ook?
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]