Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen wireless meer ubuntu studio  (gelezen 884 keer)

bassreal

  • Gast
geen wireless meer ubuntu studio
« Gepost op: 2007/09/13, 11:33:36 »
hoi
ik ben van ubuntu feisty overgestapt naar ubuntu studio feisty vooral omdat er veel meer programma's voor muziek en film te bewerken inzit.
maar nu hebek het volgende probleem
bij de gewone installatie van ubuntu had ik wel wireless en nu niet meer, hij geeft geen draadloze netwerken meer weer.
hij geeft wel weer dat ik kan kiezen tussen bekabeld netwerk en draadloos maar onder draadloze netwerken geeft hij er geen weer terwijl ik  2 meter van mijn draadloze router zit, met de router is niets mis want via mijn andere pc met draadloos kan ik er nog wel op

weet iemand de oplossing?

bedankt

wr19026

  • Gast
geen wireless meer ubuntu studio
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/13, 14:43:17 »
Citaat van: bassreal
hoi
ik ben van ubuntu feisty overgestapt naar ubuntu studio feisty vooral omdat er veel meer programma's voor muziek en film te bewerken inzit.
maar nu hebek het volgende probleem
bij de gewone installatie van ubuntu had ik wel wireless en nu niet meer, hij geeft geen draadloze netwerken meer weer.
hij geeft wel weer dat ik kan kiezen tussen bekabeld netwerk en draadloos maar onder draadloze netwerken geeft hij er geen weer terwijl ik  2 meter van mijn draadloze router zit, met de router is niets mis want via mijn andere pc met draadloos kan ik er nog wel op

weet iemand de oplossing?

bedankt
Heb je een nieuwe install of een upgrade gedaan? En heb je toevallig de SSID op de router uitgezet?

Misschien is dit trouwens een topic wat eerder in de categorie netwerken hoort trouwens....

bassreal

  • Gast
geen wireless meer ubuntu studio
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 00:39:38 »
het gaat om een nieuwe install
aan router is niets veranderd