Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krijg DVD niet afgespeeld  (gelezen 4335 keer)

Offline jw

• Lid
Krijg DVD niet afgespeeld
« Gepost op: 2007/09/11, 18:07:03 »
Hallo

Ik heb dit allemaal gedaan in feisty: https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties#head-0ca418cdce3f42cd1a7fe031de58fec19e060266

Maar beide dvd spelers spelen niks af. (VLC, Totem, Mplayer) Er zit een DVD rom /cd-r    op en een  DVD-r.

Iemand een suggestie?

« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/11, 19:22:06 »
Heb je de codec al geïnstalleerd?  libdvdcss2

Offline jw

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/11, 19:30:18 »
Ja, maar kan ik dit ook checken?

Groet: JW

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/11, 19:39:23 »
Citaat van: jw
Ja, maar kan ik dit ook checken?

Groet: JW
gewoon: sudo apt-get install libdvdcss2

Offline amrus

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/11, 20:22:45 »
Hallo

Ik heb dit allemaal gedaan in feisty: https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties#head-0ca418cdce3f42cd1a7fe031de58fec19e060266

Maar beide dvd spelers spelen niks af. (VLC, Totem, Mplayer) Er zit een DVD rom /cd-r    op en een  DVD-r.

Iemand een suggestie?
Ik had zojuist hetzefde probeem. ik heb gewoon totem-xine geînstalleerd met synaptic en alles werkt (Totem Gstreamer wordt dan automatisch verwijders.

Offline jw

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/11, 22:44:41 »
Citaat van: amrus
Hallo

Iemand een suggestie?
Ik had zojuist hetzefde probeem. ik heb gewoon totem-xine geînstalleerd met synaptic en alles werkt (Totem Gstreamer wordt dan automatisch verwijders.
Ik ben door dat verhaaltje heen gelopen (thnx Pjotr) en ook totem-xine geinstalleerd. Gstreamer werd inderdaad verwijderd, leek me niet goed, wel dus. Anyway, het werkt nog niet. Wel krijg ik als ik een DVD aanklik de filmpictogrammen ipv gewone mappen te zien, we zijn een stap verder.

Offline jw

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/12, 09:36:21 »
Net weer geprobeerd totem-xine zit erop en libdvdcss ook.
DVD moet ik eerst openen, bij de map video krijg ik film en andere bestanden .bup .ifo en .vob Als ik op vob klik hoor ik 1 sec geluid en lijkt het te beginnen maar stopt weer. (totem en VLC)

Bij keuze Mplayer krijg ik: Error opening/initialising the selected video-out device (-vo)

Iemand suggestie's ?

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/12, 10:24:42 »
Staan de permissies van je video device's goed

Bij mij staat in mplayer bij DVD /dev/dvd en bij CDROM /dev/cdrom

Als ik ls -l /dev/dvd doe zie ik dat deze gelinkt is naar /dev/scd0, evenals /dev/cdrom

Beide zijn rwx voor alles en iedereen (sudo chmod a+rwx /dev/dvd)

Wellicht zit daar iets niet goed.

Groet

Offline jw

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/12, 11:11:35 »
Bedankt Hellinga voor antwoord

CDrom en dvd verwijzen beide naar -> scd0 dus moet goed zijn.

Als ik   sudo chmod a+rwx /dev/dvd   doe, gebeurt er niets. Nog kan ik niets afspelen. Als ik DVD in de dvd-r doe dan begint een halve seconde totem met automatisch afspelen en stopt. Ik denk dat totem en/of andere mediaspelers nieuw geconfigureerd moet oid.

Offline jw

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/12, 11:16:13 »
Doe een dvd in de drive -> cursor op dvd op desktop, R muisknop -> eigenschappen, tabblad DRIVE -> instellingen, dan zijn de mount opties, mount punt en bestandssysteem leeg.

Ik denk dat dit automatisch zou moeten verlopen in feisty, maar niet goed bij mij.

Als ik DVD kies en op map Video kies avoor openen met totem media speler krijg ik: Kan file:///media/cdrom0/video_ts/video_ts.bup' niet afspelen, geen plugins.

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/12, 13:44:42 »
Heb je het met andere DVD's geprobeerd.

En VLC, ->bestand->open disk->DVD->OK
En VLC, ->bestand->open disk->DVDmenu->OK

Groet

Offline jw

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/12, 16:20:44 »
Hij lijkt dan even te beginnen (zoeken in speler) stopt meteen weer, maar het opvallende is ook dat VLC venster verdwijnt, bureaublad leeg dus. Vreemd.

Oh ja bij verschillende DVD's Ik heb nog een dvd-rom over, zal die eens inbouwen in een P3 840Mhz met feisty, kijken of het daar aan de praat is te krijgen.

ps videokaart is maar 16mb, maar lijkt me onwaarschijnlijk dat dit het probleem is.

Offline jw

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/12, 19:53:13 »
Heb zojuist een dvd rom in de oude pc met 840Mhz  p3 en 512mB ram gebouwd. Zonder wat aan instellingen/codecs te wijzigen, speelde hij een dvd af, alleen stopt na 20 seconden, maar VLC of totem blijven wel in het scherm staan.

De 1.8Giga/760mB P4  blijft dvd weigeren.

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/13, 06:36:46 »
Start het afspeelprogramma eens in ee terminal sessie en laat de uitvoer dan eens hier zien.
Er zullen wel goutmeldingen zijn.

Groet

Offline jw

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/13, 20:42:59 »
Ik heb totem al eens opgestart daarin, maar hoe laat ik een dvd spelen in terminal?

ericr

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/13, 20:52:49 »
Hoi als ik sudo vlc doe in de terminal doe start vlc op
Daar kan ik gewoon naar de file gaan en hij gaat aan het afspelen
Dan komt hier gewoon alles in de terminal te staan is dat niet zo met totem ?

Offline jw

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/13, 22:22:28 »
Mooi bedankt Eric (en Hellinga natuurlijk) daar was ik naar op zoek. Nou komt tie:
---------------------------------------
jw@Pentium1800:~$ sudo vlc
VLC media player 0.8.6 Janus
starting VLC root wrapper... using UID 1000 (jw)
X Error of failed request:  BadAlloc (insufficient resources for operation)
  Major opcode of failed request:  141 (XVideo)
  Minor opcode of failed request:  19 ()
  Serial number of failed request:  82
  Current serial number in output stream:  83
jw@Pentium1800:~$

Hier had ook iemand iets met de Xvideo (5e post): http://www.ubuntu-forums.nl/viewtopic.php?t=2556&highlight=

Ps ik ga wel tzt een andere videokaart installeren, nu maar 16mB Matrox, misschien handig om te vermelden. Volgende week heb ik hem, een Nvidia 128mB Geforce, als alles meezit.

Oh en hier het verhaaltje na sudo totem:
jw@Pentium1800:~$ sudo totem
Password:

** (totem:7412): WARNING **: Failed to connect to the session bus: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

** (totem:7412): WARNING **: Error connecting to DBus: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

** (totem:7412): CRITICAL **: totem_remote_window_activated: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (remote->media_player_keys_proxy)' failed

** (totem:7412): CRITICAL **: totem_remote_window_activated: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (remote->media_player_keys_proxy)' failed

------------------------------------------------------------

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2007/09/13, 22:44:52 »
sudo vlc? wxvlc of vlc zou het moeten doen in de terminal.

Offline jw

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/14, 06:46:13 »
Dit krijg ik als ik in terminal met VLC een specifiek .vob bestand, dus filmpje, op een disc opzoek:

-------------------------------------
jw@Pentium1800:~$ sudo vlc
VLC media player 0.8.6 Janus
starting VLC root wrapper... using UID 1000 (jw)
X Error of failed request:  BadAlloc (insufficient resources for operation)
  Major opcode of failed request:  141 (XVideo)
  Minor opcode of failed request:  19 ()
  Serial number of failed request:  81
  Current serial number in output stream:  82
jw@Pentium1800:~$
------------------------------------
VLC verdwijnt ook weer.

Ik moet die xvideo instellingen veranderen ergens.

Offline wutnubu

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/14, 06:55:08 »
Volgens mij gewoon te weinig geheugen, succes met die nieuwe,

Groet

Offline jw

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/14, 19:11:27 »
Ik heb net via ebay een leuk graka-tje op de kop kunnen tikken, Geforce 4200 met 128 mb, volgende week weet ik dus meer of het werkt. Dan hoop ik dat "insufficient resources for operation" over is.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2007/09/15, 07:30:22 »
Hallo

Iemand een suggestie?
Hallo JW,

je moet even op dit onderwerp kijken http://forum.ubuntu-nl.org/topic/10620 staat precies beschreven hoe Kaffeine moet installeren.
ik had ook het zelfde probleempje met Totem en ik denk wel meer mensen dus heb die verwijderd en Kaffeine geinstalleerd en het draait hier super.

Gr Hans,

Offline jw

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2007/09/15, 19:02:24 »
Mooi  bedankt Hanssun, Kaffeine zit al op de 840Mhz P3, zal de p4 ook ermee voorzien.

Ik ben trouwens wel aan het klooien geweest, gstreamer zit er weer op, en voor xine moet die er eigenlijk af. Tja je probeert van alles. En eigenlijk doen me dit soort dingen me heeeel erg aan windows denken, alhoewel je daar veel meer en vaker ellende mee hebt, uit ervaring.

Offline jw

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2007/09/17, 11:09:52 »
Met een paar dagen krijg de snellere videokaart. Heb kaffeine geinstalleerd, en hij geeft bij opstarten gelijk een fout:

----------------------
Kaffeine-Xine... Ok.
KDE...Found version: 3.5.6
Ok.WIN32 Codecs...No
WIN32 codecs found in /usr/lib/win32. You're not able to play Windows Media 9 files, newer Real Media files and some less common formats. Download the codecs here: http://www.mplayerhq.hu.
libdvdcss...ok.

DVD Drive...Can't check DMA mode. Permission denied or no such device: "/dev/dvd".

DVB-Device...No DVB-Devices found. The DVB related functions will be hidden.
Distribution...Ok.
RESULT: Found some problems, but nevertheless Kaffeine may work.
------------------------------------

DVD drive is niet gemount oid. Moet ik hem apart mounten? (heb een dvd-r er later ingezet)

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2007/09/17, 12:55:45 »
Hallo JW , dat kan zeker te maken hebben met je videokaart  heb je een onboard kaart? , want een kennis van mij had ook een probleem met de onboard videokaart die kreeg groenen beelden en was heel traag en die heeft een pci videokaart van NVIDIA  gekocht en hij draait nu perfect.

Gr Hans,