Hallo Allemaal,
Dit is misschien al eens besproken, maar dit is misschien een nuttige tip voor dual boot als je al een windows schijf hebt. Vooral als je zoals ik windows op een raid schijf hebt staan en je dus niet zomaar even linux kan installeeren zonder linux raid drivers. zelfs niet op een niewe schijf want linux verandert je boot sector op je windows schijf. (Dit vond ik uit "the hard way", maar dat is een ander verhaal) Je kan je vast wel voorstellen wat er gebeurd als linux de boot sector verandert op een raid schijf zonder raid drivers......
Ik wilde dus een schijf (raid in mijn geval) met windows en een aparte schijf voor linux. Stop je nieuwe schijf erin, en disable in je BIOS de windows schijf (ven in mijn geval) Vervolgens installeer LINUX op je nieuwe schijf. Vervolgens enable je windws schijf in je BIOS en als het goed is start windows nu gewoon op. Nu kan je, tenminste als je moederboard deze functie hebt (In mijn geval een MSI moederboard), met F11 van een ander medium booten. In mijn geval F11, select hard disk, en select je LINUX hard disk. Als je moederboard de functie niets heeft moet je iedere keer in de BIOS de windows schijf disablen of je boot priority veranderen, en je linux start dan op.
Hopelijk is dit een nuttige tip voor iemand.
Victor